Nuffnang

Wednesday, November 13, 2013

Buah Tangan Dari Holland

Pejam mata....

Sekarang saya tengah berada di Holland. Mengadap kincir angin yang sedang berputar dan melihat bunga tulip yang sedang kembang mekar. Subhanallah cantiknya! 







Holland nih dulu orang panggil Belanda. Sedang bersama perempuan Belanda dengan pakaian tradisional. Seolah-olah tengok susu Dutch Lady di Malaysia atau susu pekat manis cap junjung...hihihi






Ladang tulip di kawasan ini seluas-luas alam dan saujana mata memandang. Bunga Hyacinth yang ditanam diladang amatlah wangi. Belanda atau Holland satu lokasi pinggir bandar yang mempunyai kampung dan pantainya sendiri. 






Allahhuakbar! Saya hanya berangan tau...hihihihi. Salah satu negara yang menjadi impian untuk saya jejaki. Insyallah saya percaya dengan rezeki Allah dan izinNya. 







Niat serta doa yang baik2 selalu dimakbulkanNya. Melihat keindahan ciptaan Allah dengan melafazkan perkataan " MasyaAllahlaquwataillabilla hil a'zim "  insyallah ucapan itu akan membawa kita melihat 10 lagi keindahan ciptaan Allah di dunia ini dengan izin Allah.

Satu lagi kepastian yang benar2 ya bukan tipu....hahaha. Saya baru sahaja menerima 'buah tangan' dari negara yang keluasannya hanya kecil sedikit dari Sabah.






Buah tangan yang saya terima ini bukanlah saya terima begitu dari tuan empunya badan tapi kiriman kepada orang lain. 

Walaupun tidak berpeluang bertemu dengan si pengirim buah tangannya dari jauh tetap ada untuk diri ini. Memandangkan terlalu sekejap dia berada di Malaysia. Alhamdulilah ingat juga dekat kakak yang sorang nih. Terima kasih Syuhada. Kita jumpa di facebook je ya...hihihihi. Insyallah nanti bila sudah kembali bertugas kita sembang lama-lama ya...hihihi. Luv u daling...! 

Apakah buah tangan yang saya terima itew?

2 comments:

  1. Salam kat CT..lama betul JM tak singgah sini..byk story yg tertinggal..WAhh,,bestnya dpt sobiner dari Holland..bila agaknya boleh sampai ke sana..Hati dh sampai tapi jasad masih di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. JM miss u dik. Alhamdulilah org igt kita kan tu yg dapat. Rezeki Allah nak bg...huhuhu

      Sama2 kita bdoa supaya dpt mjejakkan kaki ke benua Eropah lagi...amin2

      Delete