Nuffnang

Tuesday, January 21, 2014

Pokok Terung Berputik

Salam hari selasa pembaca semua. Sejak kebelakangan ini jerangat kat muka macam aktif je sebab saya banyak terdedah dengan cahaya matahari. Alahai gediknya aku...hihihi







Anak pokok terung dah mula membesar. Yezzaaa! Bangganya nampak macam berjaya tanam pokok terung...hihihi Lepas mengalihkannya tiga minggu lepas nampak subur sedikit. 

Ingat nak kena topup tanah lagi, polibag nih pun agak besar biar akar lebih kuat dan subur. Hidup ya pokok terung, ini pun dah nampak ada kuntuman bunga dan sebiji putik muda dah keluar.







Tanaman yang kedua nih berangan nak tanam pokok lobak putih pulak. Ingat nak order benih dengan Tanamsendiri. Berkebun nih sebenarnya memerlukan minat selain menjadi terapi diri yang sangat menyeronokkan selain ada perancangan yang baik. 




Kalau saya jadi petani lepas tak duit beras gaknya...hihihi. Baru tanam pokok terung sepokok aku dok perati pagi, petang, siang dan malam...hahaha. Orang yang bertani sebenarnye bijak melakukan sesuatu di kebunnya dan mempunyai perancangan. Aku?...hahaha


2 comments:

  1. Salam singgah sini
    tengok pokok terung, baru bercadang nak tanam, rasanya pokok terung kuat membenteng diri dari serangga perosak..
    Pajeri terung edapnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima aksih sud@is dth sini...sis pun cuba2 je nih...sblm nih x menjadi....

      Delete