Nuffnang

Wednesday, January 6, 2016

Throwback Pertama Kali ke Baitullah

Assalamualaikum. Belum lewat rasanya nak wish 'Selamat menyambut 2016' buat semua pembaca blog saya. Moga kita semua hidup dalam iman untuk ke jalanNya! Insyallah.




Petang2 nih bertugas di pejabat tiba-tiba teringat kenangan sewaktu mengerjakan umrah 2006. allahuakhbar dah 10 tahun berlalu. MasyAllah bestnya!

Sejurus tiba di penginapan kami di Hotel Abraj Dar Al-Haramain di kawasan Ajyad pada 3 Mac 2000, semua jemaah KT44 beratur menaiki lif untuk ke bilik masing-masing.
Tiada sepatah kata2 sejurus saya meminjakkan kaki di Kota Madinah. Hanya airmata yang berlinangan ketika mengangkat bagasi ke dalam hotel. Hati saya begitu sayu ketika itu. Terbit perasaan yang begitu hiba, hanya Allah Taala yang lebih mengetahui.
Sewaktu di Madinah saya dapat memberi salam kepada junjungan nabi Muhammad SAW dan bersolat di Raudhah di masjid Nabawi.
Namun paling sekali dapat menatap kaabah sewaktu di Masjidilharam. Airmata tidak mampu dikawal sejurus meminjak dataran Kaabah. Melihat Kaabah buat kali pertama. Allahu Akbar. Tidak sangka di Kaabah di depan mata.
Semua itu sekadar kenangan, moga Allah makbulkan impian ini kalau ada rezekiNya. Insyallah.

2 comments:

  1. hi, menarik taw perkongsian ni. btw done follow, follow me back :)

    ReplyDelete
  2. tq acu yuhan...nnt kita singgah ya :)

    ReplyDelete