Nuffnang

Saturday, June 15, 2019

Perasan Tak?

Assalamualaikum dear followers.

Alhamdulilah. Allah permudahkan untuk berpuasa hari ke 5 hari ini. Bermakna ada lagi sehari aku dah boleh raya...hihihi. Macam budak2 la nenek akif & Aleesya nih...hahaha




Antara kita perasan tak. Hidup kita ni banyak menyesali benda yang lepas. Rasa takut dan risau benda akan datang atau esoknya. Jadi moment yang sekarang, kita tak harungi dan tak sedar pun. Sebab manjang sibuk fikir dua keadaan kat atas kan. 

Dalam tak sedar, uban dah memutih di kepala, kulit sudah ada garis-garis halus, cepatnya rasa masa tahun 2019 nih berlalu, kadang-kadang letak barang sendiri pun boleh lupa. Sebab banyak kita fokus ketakutan benda kita hadapi.

Kita akan rasa lebih tenang, lebih bersyukur. Barulah kita rasa kita hidup. 

5 comments: