Nuffnang

Wednesday, August 12, 2009

NINJA (H1N1)








Wabak influenza A (H1N1) semakin serius sehingga kerajaan mencadangkan pemakaian topeng muka jika berkunjung ke tempat sesak, selain mengamalkan "etika batuk dan bersin", menjaga kebersihan diri dan pengudaraan rumah yang baik.

Memandangkan penyakit ini amat merbahaya saya mengambil jalan terbaik dengan memakai topeng muka (face mask). Biar orang kata kita 'Ninja' atau 'orang planet' yang penting sekurang-kurangnya kita terselamat dari wabak tersebut.

Seminggu yang lepas Saya ke hospital HSA dan melihat pekerja sokongan hospital juga tidak memakai mask dan peratusan orangramai yang berkunjung tidak memakai mask juga mengecewakan. Di bahagian ENT hanya segelintir kakitangan hospital termasuk orang awam yang menggunakannya.

Saya sayang anak-anak saya, saya sayang keluarga saya jadi saya berusaha melindungi mereka. Setelah berusaha barulah kita menyerah.

No comments:

Post a Comment