Nuffnang

Sunday, November 8, 2009

STORY MORY KE KUALA PILAH












Semalam saya ke Uitm, Kuala Pilah dengan Azim dan anak buah, Akmal. Keluar rumah jam 7.40pg. Sarapan di Taman Jaya sebab dah janji dengan suami nak jumpa di situ. Bertolak jam 8.40pg terus masuk highway Skudai isi minyak di Petronas kemudian terus menuju Kuala Pilah.

Sampai Pagoh, tetiba kereta semua slow. Pandang depan ada sekatan lalulintas. Sampai turn mokcik, abang polis suruh ketepi. Dup! dap! dup! dap..sure kena saman. Mokcik memang dah lari 130-150km..hehehe. Buat selamba je, buka tingkap bagi salam kat abang polis, dia pun bagi salam juga, baik gak abang polis ni. Cehh! Dia tanya dari mana nak kemana, mokcik jawab 'saya dari UTM nak ke UiTM'. Lepas tu dia mintak IC dan lesen, mokcik hulur la. Dia pun conteng apa ntah kat tangan, pastu hulur semula lesen dan IC mokcik sambil kata 'puan jalan ya'. Gluppp! lega yang teramat mokcik sebab dia tak saman. Alhamdulilah selamat mokcik RM300.00...huhuhu. Dalam dok lega terlupa nak jeling nama dia. Mokcik gumbira sgt kot..huhuhu. Untuk abang misai, terima kasih la banyak sbb tak saman mokcik. Moga abang misai di murahkan rezeki. Cehhh! cuba dia saman, mau ku menyumpah jadi sumpah sumpit..huhuhu.

Berhenti kejap dekat restoran terapung di Air Keroh kemudian terus menuju Kuala Pilah. Sampai Uitm pukul 12.30tgh. Isi barang2 dalam kereta kemudian keluar makan tengahari dan buat solat jamak di surau Uitm.

Bertolak ke Melaka jam 2.15ptg. Sebelum ke Melaka sempat singgah di hutan Lipur Ulu Bendul dalam 15 minit. Sepanjang jalan di Kuala Pilah banyak gerai menjual buah asam kundang, telur itik dan jambu madu. Belilah serba sikit sebagai buah tangan.

Sampai Melaka dalam pukul 5.00ptg, mokcik ke Zoo buaya dan pusing2 di bandar hilir. Ikut perancangan nak tidur Umbai tapi anak buah tak nak so batalkan.

Pukul 8.00mlm balik Johor Bahru. Berhenti di Pagoh memandangkan bawa 2 hero yang sentiasa lapar, maklumlah hujan sepanjang perjalanan balik. Dorang makan nasi ambeng dan saya makan roti bakar.

Sampai rumah dalam pukul 10.30mlm.

4 comments:

  1. isk3..ingatkan buaya btl yg dia gi masukkan kepala tu..dah tutup muka td..rupanya replika ja..

    ReplyDelete
  2. solehah..

    2 mmg buaya btl, tp dia buat proses pengeringan. Masa akak dtg dulu igt lagi pekerja zoo buaya melaka tengah menarik keluar dari kolam. Mati disebabkan serangan jantung, kat doktor veterinar yang bertugas ketika tu. Sempat gak akak pegang badan buaya tu, igtkan keras..lembut je kulit dia.

    ReplyDelete
  3. Kalau buayo betul, dio tak tadoh kepalo dio macam tu jang oii,

    ReplyDelete
  4. dio tadoh nak test power....hehehe

    ReplyDelete