Nuffnang

Saturday, February 6, 2010

SPUR OR FLAT FOOT



Hampir sebulan suami menderita sakit kaki di bahagian tumit. 2 minggu lepas saya menghantarnya ke Pusat Kesihatan UTM. Dia hanya di beri ubat penahan sakit, namun hilangnya hanya seketika, kadang tu sampai kesian pulak bila tengok dia bangun pagi. Terhinjut-hinjut menahan kesakitan.

Semalam dia pergi buat rawatan semula ke Pusat Kesihatan UTM, untuk mendapatkan rawatan semula. Tujuan utamanya untuk menyuntik steriod supaya tidak sakit. Ermm...lain jadinya doktor suruh buat imbasan xray, hasil imbasan xray sudah cukup apa yang saya jangka.

Di tulang tumit kaki suami terdapat 'spur' atau tulang tajam yang tumbuh serta menekan tisu lembut di bahagian bawah tumit atau pun faktor lain tulang-tulang tapak kaki telah jatuh atau 'flat foot'.

Pusat Kesihatan UTM, telah membawa kes suami ke HSA pada hari isnin ini. Aa jua keputusan tunggu arahan doktor. Biasanya kaedah terakhir adalah secara pembedahan.

Biasanya permasalahan tumit terkena bagi kaum wanita tapi lain pulak dengan suami saya...hehehe. Semasa di Pusat Kesihatan UTM, sempat sorang nurse tu buat lawak, 'Wan surat appointment ni untuk ko rujuk kat bahagian payu dara ya', sorang lecture yang duduk sama pun ketawa..hahaha

Apa pun sebagai hamba Allah, apa yang berlaku pasti ada hikmahNya. Saya dan anak-anak mendoakan yang terbaik untuk suamiku yang tercayanggggg!

No comments:

Post a Comment