Nuffnang

Monday, March 1, 2010

MINGGU INI


Start awal jam 3.00pg perut saya punyalah sakit yang teramat sangat dengan diikuti buang-buang air. Keluar masuk tandas tak terkira, nak kejut suami pun tak sampai hati bila tengok dia tidur nyenyak.

Awal pagi hantar sms pada Pustakawan, Cik Norsyuhada bagi tahu cuti tidak dapat hadir bertugas hari ini. Pukul 8.00pg terus ke Pusat Kesihatan UTM dengan suami. Dapat nombor 29. Sampai sana serupa juga keluar masuk tandas pusat kesihatan. Iskkkk! ada geng yang serupa pulak tu, Yati yang merupakan ex staf opismate suami. Kita berdua berlawan keluar masuk tandas...hehehe.

Selesai pemeriksaan doktor terus ambil ubat dan balik rumah. Nak sampaikan rumah sempat singgah jap beli pasir hamster yang dah tiada stok dirumah.


Sampai rumah terus makan ubat dan terlelap atas sofa sampaikan suami call pun tak sedar. mengantuk malam tadi berjaga keluar masuk tandas...hehehe. Bangun terus solat zuhor, baca paper dan check emel.

Bila duduk sorang di rumah tadi macam-macam terpikir. Nak upload gambar, nak nak tukar pasir hamster dan macam-macam lagi. Lagi satu teringat buat BBQ masa balik rumah mak mentua minggu lepas. Seronok juga walaupun sekadar kami berempat serta mak dan abah. Bakar ayam, ikan dan sosej, makanan lain saya buat nasi goreng.



Sewaktu di kampung sempat juga saya sekeluarga ke kubur arwah datuk, nenek serta kakak ipar. Tanah gambut bila kita berjalan kaki akan terjerlus ke dalam tanah, berapa kali saya nak terjatuh, walaupun cuba mengimbangkan badan, maklumlah kawasan kubur ada yang telah tidak di ziarah ahli keluarga langsung, batu nisann pun ada yang dah tak wujud. kadang kala tu sebenarnya kita tak perasan kita berjalan atas kubur, itu yang lagi saya terjerlus kedalam. Al Fatihah buat mereka.





Tadi kekununnya nak menukar pasir hamster tapi rasa malaslah pulak. Esok ya chamster...muahhhh! Sempat snap sicomel yang nakal tengah makan dalam bekas makanan dia. Kalau bab makan memang suka tengok gelagat dia. dapat makanan punyalah berebut-rebut...hehehe




Malam tadi sebelum tidur sempat membelek suratkhabar siang tapi tak ada mood letak dulu, ingatkan bila free nak baca. Secara kebetulan hari ini dapat cuti sakit so ada masa free bacalah. terpandang satu ruang Jurnal berkaitan pengasas sayang Wanita Malaysia. Baca kisah dan biodata Datin Reny Rahayu Mohd Ishak. Gerak hati saya mengatakan Datin ini pernah jadi classmate saya sewaktu di Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ismail, Johor Bahru. Kami pernah bergurau senda, saya panggil dia Ayu. dia ni kuat bergaya sikit orangnya...hehehe. Memang patut pun dan dah bergelar Datin pun sekarang.


Tadi cuba emel dia tapi tendang balik, biasalah orang ternama di hati rakyat, sure banyak emel yang masuk.


Apa pun untuk Datin Reny Rahayu aka Ayu jangan lupa kita tau. Nanti bila dah baca emel jangan lupa reply ya. I miss u...




Zaman saya bersekolah dulu dekat kelas badan paling besar adalah ayu, tak sangka sekarang saya yang sebaliknya..hehehe. Bibir dan pipi still macam dulu, biasalah makin di makan usia. nampak matang kawan saya yang sorang ini.

Apa pun untuk Datin, tak tergamak nak panggil Ayu Datin..hehehe. Teruskan kebajikan yang di lakukan dan bahagia sekeluarga hendaknya.

No comments:

Post a Comment