Nuffnang

Sunday, June 27, 2010

SEMALAM KE SELANGOR










Awal pagi sabtu kami bertolak ke Selangor untuk menghantar Aja balik ke universiti meneruskan pengajian. Biasalah kalau balik selepas cuti sem ni, penuh kereta dengan barang-barang. Macam pindah rumah di buatnya...hehehe Kalau ikut perancangan kali ini ingatkan bertiga tapi ada orang tak puas hatikan...kan..kan! Susah hati kalau nampak kami berjalan, wal hal cuti sekolah dah puas bawa makan angin, minum angin sampai buang-buang angin...hehehe. Dia tu duduk asrama leh kelentong warden cakap nak gi Kelas Pengajian Quran. Hummm! banyaklah Quran kamu ya dik! Tak pasal-pasal ibu ni terjebak buat surat. Tup! tup pagi jumaat calling-calling bagi tau dapat balik! Hah, terkezut kita. Tobat, tobat dah jangan buat lagi ibu takmo terjebak...hehehe.

Kami bertolak jam 8.00pg, lepas tu berhenti breakfast di Machap dalam 50 minit. Teruskan perjalanan dan sampai Selangor dalam pukul 1.00tgh. Sebelum ke universiti Aja kami makan tengahari di Sg Buloh.

Makan tengahari abang kita yang order. Order ayam golek sekor, sup campur, telur dadar, nasi kosong dan jus buah-buahan. Hancussssss! diot kita semalam. Terjebak dengan ayam golek. Oooo..kita tak bersalah, ayam golek yang goda kita tepi jalan tau! Posing-posing berasap lak tu. Mengoda tul...hehehe. Amik nasi separuh je tapi punyalah kenyang. Berbaloi-baloi makan kat sana compare dengan JB ni. Murah! Sampai kolej Aja, tolong kemas-kemas apa yang patut. Sorang je yang dah masuk itu pun budak cina. Dia keluar dengan family masa kami sampai. Bertolak ke Skudai dalam pukul 5.00ptg selepas mandi dan solat jamak di bilik Aja.

Sebelum balik tu sempat rakam gambar angsa yang sibuk meronda di tepi tasek universiti. Jinak-jinaknya, macam tau kami nak rakam gamba dia...hehehe

No comments:

Post a Comment