Nuffnang

Sunday, October 10, 2010

HADIAH 10.10.10

Segala berlaku begitu pantas, kita dah bertemu tarikh 10.1o.10. Semuanya dengan keizinan Allah SWT, dengan perancangan yang telah ditetapkanNYA.

Kita tido pukul 1.15pg, sebelum tido sempat online posting entry kejap. Dalam masa nak tido terasa sesak nafas tapi abaikan sebab sedapkan hati sendiri 'mungkin kekenyangan sangat makan majlis hari raya tadi'. Di sebabkan mata terlalu mengantuk kita terus terlena.

Tersedar dalam pukul 3.30pg, kita dah tercungap-cungap susah nak bernafas. Cuba duduk bersandar tapi dah macam tak tentu hala. Kita kejut incik asben tapi dia mamai-mamai gitu . Kita dah berdiri dan paut tiang katil, keluar masuk toilet dan terangkan lampu. Lama-lama incik asben sedar, dia cakap, kalau nanti susah nak nafas kejut dia pergi klinik. Memanglah kita dah tak boleh bernafas.

Kita usha sendiri cari ubat dalam handbag ambil ventolin telan sebiji. Nampak lega sikit. Alhamdulilah, bila tersedar rasa lega sikit. Sure malam tadi kita alah pada makanan. Inilah hadiah kita pada tarikh 10.10.10, asthmaku menyerang kembali...huhuhu

Pengajarannya kalau sesiapa yang kena serang asthma, stok ubat kena sentiasa ada dan jangan bergantung sangat pada lain sebab mereka tak akan paham kesusahan kita untuk bernafas. Usahalah sendiri sebabnya yang nak hidup lama adalah kita sendiri.

4 comments:

  1. kak ct

    semoga sembuh yer, rajin makan ubat tau

    ReplyDelete
  2. Siti Ruhayu Ab Rahman : Tima kasih, doakan kita sihat selalu hendakNya.

    ReplyDelete
  3. Betul3. Anis faham sebab anis pernah jadi macam tu. Anis asthma juga. Semoga cepat sembuh ye, kak. Aminn..

    ReplyDelete
  4. AnisSensuous : TQ ya sbb memahami...doakan kita sihat slalu hendakNya

    ReplyDelete