Nuffnang

Wednesday, December 8, 2010

BUAH KIWI

Buah kiwi mempunyai lebih vitamin c jika dibandingkan dengan buah oren.Selain itu ia juga kaya dengan mineral dan potassium yang amat perlu untuk membina dan menguatkan imune system badan.

Sealin kandungan vitamin c yang tinggi buah kiwi juga mempunyai jumlah vitamin A dan E.Vitamin C telah diketahui umum sebagai vitamin yang amat diperlukan badan dan juga antioksidan yang larut air ia sangat penting untuk melindungi badan dari bendaasing juga membantu melindungi badan dari serangan penyakit berkaitan jantung,kanser dan obesiti.

Vitamin E penting sebagai elemen antioksidan dan ia amat diperlukan untuk melindungi kesihatan kulit dari sinaran ulta voilet,pencemaran,dadah dan unsur asing yang bolih merosakkan sel2 kulit.Dan buah kiwi mempunyai Vitamin E yang menyamai vitamin C.

Selain itu buah kiwi juga punya fiber yang tinggi yang amat diperlukan untukmengawal kandungan gula dalam darah dan menghindari dari terkena kanser kolon dengan cara mengeluarkan tosid dari colon dan menyahkannya melalui sistem perkumuhan.Fiber juga dikenali sebagai unsur yang penting untuk menurunkan kandungan kolestrol,meningkatkan fungsi jantung dan meminimakan kemungkinan serangan jantung.

No comments:

Post a Comment