Nuffnang

Sunday, January 16, 2011

RUMAH PASANGAN WARTAWAN NSTP DI PECAH MASUK

Malang tidak berbau, rumah pasangan wartawan New Straits Times Press (NSTP) Kelantan yang baru diduduki semalaman dipecah masuk dalam kejadian malam tadi di Taman Sireh, Pintu Geng di sini.

Dalam kejadian itu, mangsa, Adnan Mohamad, 38, wartawan Harian Metro dan isterinya Sharifah Mahsinah Syed Abdullah, 37, wartawan New Straits Times, keluar untuk makan malam pada 8.30 malam dan kembali dua jam selepas itu.

Bagaimanapun, Adnan berkata sebaik tiba di rumah, mereka terkejut apabila melihat beberapa barangan berselerakan di lantai dan keadaan di dalam bilik berselerak apabila laci serta almari turut digeledah.

Adnan berkata beliau dan isterinya segera memeriksa barangan berharga milik mereka dan mendapati barangan kemas, komputer riba, kamera dan jam tangan yang dianggarkan bernilai RM40,000 telah lesap dilarikan pencuri.

"Saya kemudian segera memeriksa sekitar rumah dan melihat mangga di pintu dapur rumah telah diumpil manakala pagar dawai besi yang menghubungkan rumah saya dan jiran sebelah telah digunting," katanya kepada Bernama.

Beliau segera menghubungi pihak polis dan laporan dibuat kira-kira pukul 1.30 pagi.

Sumber : Bernama

No comments:

Post a Comment