Nuffnang

Monday, July 25, 2011

BERSUA JIRAN LAMA

Teringat kisah pagi semalam sewaktu di pasar Peladang. Sewaktu kita sibuk membeli barang-barang terus di sapa oleh seorang hamba Allah. Baiknya sepasang hamba Allah ini, yang kita rasakan terlalu agak lama tak bersua muka, rasanya hampir belasan tahun.

Kita masih ingat paras rupanya walaupun sudah dimamah usia. Hurmm! Nasir Yusof, bekas pemain bola sepak Johor dan isterinya kak Jun.

Sempat kami bersembang dalam 10 minit, banyak perkara yang membuat kita mengenang kembali. Zaman memulakan rumahtangga serta zaman kegemilangan kanak-kanak ribena Aja ketika itu. Abang Nasir dan kak Jun merupakan jiran ketika kami duduk di Taman Skudai Baru.

Suka kita tengok raut muka abang Nasir dan kak Jun, begitu bersih dan berseri-seri. Abang Nasir dah tak seperti dulu. Jauh berbeza penampilan dirinya sekarang, mengenakan kupiah sekarang.

Alhamdulilah, kita tumpang gembira, suka sangat tengok kebahagiaan orang diluar sana. Semakin usia berganjak, sepatutnya masing-masing semakin mematangkan diri terutamanya ke jalan Allah. Itulah yang kita harapkan. Entah ya sempat tak?

No comments:

Post a Comment