Nuffnang

Sunday, September 25, 2011

ALAHAI! ABBY, ALAHAI! NORMAN


Sejak kebelakangan ini, kita kerap baca wall pelakon Abby Abadi. Kisah Norman nak menikah dengan kak Senah, ala idak payahlah akak nyebut namanya :)

Masa bulan puasa pun kita tengok Norman meluangkan masa berbuka puasa di rumah Abby bersama anak2.

Kita respect dekat Abby Abadi masih sedia menerima Norman sebagai sahabat walaupun sudah tiada apa2 lagi hubungan namun anak2 menjadikan mereka rapat dan sentiasa bersama bila keadaan memerlukan.

Gambar2 dekat atas tu Norman atang kerumah Abby Abadi untuk mengambil Danish dan Dania kerana hendak menyaksikan papanya bernikoh di Johor! Anak no 3, baby tinggal. Bila kita tengok pic ni rasa sedih, meleleh airmata kita. Ermm!! Siapa yang pernah melalui dan merasa apa yang Abby Abadi lalui sahaja dapat merasakan sakitnya.



Antara yang dapat kita copypaste dari tulisan Abby Abdi Lurvly Fanpage :

Assalamualaikum & good morning! Pg ni bgn tido, sy trus siapkan baju anak2 (Danish/Dania) utk mgikut Papanya bernikah d Johor :) Baby tggl jaga Mama :D

Kenapa lepaskan anak2 pegi? - xpelaaa..:p
Kan ke M****Y tu bla bla bla - xpelaaa...:p
Kak AB ok ker? - OK jer lalalala :p
Bila kak AB nk kawen? -Tggu prg pinang :p hihihi...Ada jodoh nnti. Adalah...:p

Tiada dendam dihati ini. Semoga segalanya dpermudahkan...amin :)

Nk bertolak dah :D
Baby cool jer, walaupun x gi...macam Mama...:p
Bye2! Semoga selamat pergi & selamat kembali :p

Bagi kita kesedihan mesti terasa, pembohonglah orang yang sanggup sama2 bersusah payah melayari bahtera rumahtangga tiba2 hilang dan bersama insan lain. Mungkin inilah cabaran untuk insan bernama Abby Abadi. Allah pinjamkan seketika kekuatan dan ketabahan untuk dirinya.

Sedikit motivasi diri untuk diri kita dan kawan2 di luar sana, hanya insan2 yang terpilih sahaja diangkat oleh Allah untuk ujian sebegini. Allah nak uji kita dengan berbagai cara. Kadang2 di ambil sesuatu yang kita sayang tanpa diduga pun sebab Dia nak kita lebih dekat denganNya. Kadang2 juga, Dia hilangkan sementara nikmat yang kita ada, untuk kita terus syukur dan hanya meminta padaNya. Ingat! Bahawa Allah itu maha Adil pada hambaNya.


2 comments:

  1. adeyh2!
    kesiannya abby abadi...
    tp apa nk buat,,,,

    ReplyDelete
  2. Lelaki Ini : Yelah nak buat cemana, kalau org dah tak suka...xkan nak paksa2kan...:)

    ReplyDelete