Nuffnang

Thursday, September 8, 2011

SKYPARK


Selamat petang semua, kita bersiaran sementara waktu rehat. Nak keluar makan malas dan kalau lelapkan mata takut terbabas jadinya baik tulis blog...hehehe

Baru 2 hari lepas duduk berbual dengan incik asben tentang bangunan yang kita maksudkan semasa berada di Singapore tahun lepas, seolah2 ada sebuah sampan di atas bangunan.

Kalau siapa yang biasa berada di Johor Bahru boleh melihat designnya yang hampir serupa di kondominum Jalan Tasek Utara tapi tak secanggih kalau dibandingkan bangunan yang terdapat di Singapore.



Yeaaay! Dalam masa kita buat pencarian, alhamdulilah terjumpa juga bangunan ini.

Masa kita tengok bangunan ini dalam pembinaan yang hampir siap, rekabentuk bangunan nih cukup unik, 3 tower building 55 storey hotel Marina Bay, Singapore.

Ada skypark keluasan 1 hektar, 340m panjang yangg menghubungkan ketiga2 tower building . Kat atas tu ada restoran, garden, nightclub juga ada public ovservatory yang boleh tengok keseluruhan Singapore.

Skypark ini boleh menampung 3,900 orang dalam satu masa dan terdapat 150m swimming pool tapikan skypark ni kelihatannya tergantung sepanjang 67m.

Bagi orang yang gayat korang mendongak je, jangan ada rasa nak naik atas atas...hehehe

4 comments:

  1. mmg cantik tapi takut le tinggi bangat ..gayat

    ReplyDelete
  2. Ooo.. Kazen saya ada naik kat atas tu... Siap main2 dgn air kolam tu lagi.. Berani betul dia...

    Sy yang tengok ni pon dah cuak dah... huhu...

    ReplyDelete
  3. hi! mekaceh join segmen aima.sila ke belog aima untuk tuntut 'hadiah'. :)

    ReplyDelete