Nuffnang

Thursday, October 27, 2011

CHECKLIST TO UK


Salam untuk semua :)

Sejak kebelakangan kita nih asyik search and google about UK. Kekadang tuh terpandang juga orang2 yang serupa dengan kita. Ada yang search 'berapa banyak duit pound yang perlu dibawa' and ada pula yang search 'makanan apa yang perlu dibawa ke UK' dan masing2 hendak mendapatkan pengalaman baru termasuklah kita.

Pound Sterling :
Duit cash ditangan in tak perlu banyak dan tak perlu kurang. What I mean is jangan terlalu banyak sehingga menyusahkan diri sendiri dan juga jangan terlalu sikit sehingga rasa tak sedap hatikan, tersekat2 nak bershopping. Memadailah cukup untuk penginapan, transport, makan dan bershopping. If rasa tak cukup, bawalah kredit kad meyh :)

Foods :
Bab ni ramai yang suka bertanya. What typed of foods yang boleh dibawa ke UK and apa yang tak ada disana. To be honest, apa yang perlu di bawa usually based where you want to go. And be aware, nak masuk UK jangan bawa anything yang based on BEEF. Tak kiralah, serunding daging, rendang daging , apa2 yang berkaitan dengan daging. Ayam atau ikan boleh. Hormatilah undang2 negara orang ya :)

Aisehh! Apa susah, bawalah maggi cup. Botak tanggung sendiri meyh...hehehe. Apa susah Yun Nam kan ada...hahaha

Hopefully, this list will help future for kaki melancong yang nak datang ke UK macam kita nih...huhuhu. Ini semua hanya berdasarkan bacaan dan pemerhatian kita melalui blog2 yang kita dah baca. Lain orang lain gayanya, lain pengalamannya.


4 comments:

  1. hahahah... untung lah yun nam lepas ni

    ReplyDelete
  2. teringin jugak ke UK...kena kumpul duit lah

    ReplyDelete
  3. wan habibah : Hehhee...betulkan?

    ReplyDelete
  4. Qhaifa Nur : Insyaallah ada rezekinya sure leh sampai sana...yakin boleh!!

    ReplyDelete