Nuffnang

Tuesday, October 25, 2011

STARTFORD-UPON-AVON


Yeayyy! Sebuah daerah yang bakal kita lawati, Startford-Upon-Avon. Sebuah tempat paling dikenali sebagai bandar kelahiran William Shakespeare, merupakan sebuah bandar bersejarah di Sungai Avon, di daerah Warwickshire Inggeris dan merupakan salah satu destinasi pelancongan paling popular di negeri ini.


Tempat kelahiran Shakespeare and rumah di Henley Street, Ann Hathaway's Cottage, dan Holy Trinity Church. Pengalaman Falstaff, Royal Shakespeare Theatre, Museum Wyrd dan Henley Jalan Panggung, menyewa perahu dan pergi mendayung atas dan ke bawah sungai memburu Ghost, menakutkan dan Cerita, Tudor Dunia, pelancongan berjalan banyak, serta Spa dan pusat-pusat kesihatan, untuk membantu anda rileks.



Bagi yang merupakan pencinta barang2 antik ini adalah tempat untuk membeli ada hubungannya dengan Shakespeare. Ada juga kedai yang menjual souvenir Bahasa Inggeris, dan, pada musim panas hari Minggu, anda boleh melawat kerajinan-pasaran di Tebing Air.



Restoran sangat banyak di daerah ini, juga termasuk pub dan bar juga banyak sekali di bandar ini.


Bandar ini boleh di lawati sekiranya menaiki kereta, dan berbasikal adalah pasti cara terbaik untuk melihat Stratford yang indah permai lagi bersejarah.



Jangan lupa menaiki perahu bila sampai disini untuk menyusuri terusan yang ada di situ. Seronoknya! Nanti ya kita uploag picture2 kat sana :)


No comments:

Post a Comment