Nuffnang

Friday, January 13, 2012

ALAHAI COMEY!

Betty




Pejam celik dah 7 bulan 15 hari usia Betty dan Bron dekat dunia nih, bermakna 7 bulan berlalu dia membesar bersama kita seisi keluarga. Baik makan minum yang terjaga dan kasih sayangnya yang melimpah ruah.

Syukur! Kehidupan Betty dan Bron cukup amat bertuah kalau nak dibandingkan dengan kucing gelandangan di luar sana. Meow!



Bron



28 Ogos nih cukup usia Betty dan Bron setahun. Wah! Boleh celebrate nih. Apa kita nak bagi hadiah kat dorang ehh? Sekarang pun rumah kita dah banyak toy untuk mereka bermain, mengalahkan rumah ada baby...kohkohkoh

Rumah kita akan riuh bila balik dan waktu malam. Bukan riuh orang bercakap tapi melayan keletah si comel nih. Cukup menyeronokkan!




Secara peribadi, kucing juga merupakan makhluk Tuhan. Jadi jagalah mereka, sayangilah mereka. Jika nampak mereka di luar, jangan sepak terajang seperti mereka patung tak bernyawa.

Sungguh pun ada yang tak menyukai kucing, patutkah anda membencinya? Bagi sesiapa yang baru nak membela kucing, teruskanlah niat murni kita semua. Banyak ganjaran pahala diterima. Berilah kasih sayang padanya. Insyallah!

2 comments: