Nuffnang

Tuesday, January 3, 2012

PARIS : BAB MAKAN2

Kebab Paris

Kali nih kita nak share cite bab makan plak bila diluar negara. Bagi yang tak pernah keluar negara mesti pikir macam2...huhuhu. Susah ker nak cari makanan halal? Bagi kita cukup mudah untuk membelinya dan kalau yang rajin bolehlah bawa makanan segera dari Malaysia. Incik Giant kan ada, nasi Beriani Berahim's, Curry Berahim's, serunding Berahim's dan macam2 lagilah.

Bagi yang terlampau rajin bolehlah bawa maggi...kohkohkoh. Kalau seminggu duduk Paris balik Malaysia terus botak. Akak tak tahu ya, risiko tanggung sendiri...hahaha



Masa kita di Paris, apa yang kita nampak mudah untuk mendapatkan makanan halal. Peniaga2 Arab dan Iran ramai yang melabur perniagaan restoran halal disana, makanya kita orang Malaysia sahaja yang sanggup mengeluarkan duit poket seberapa banyak yang mampu :)

Kita sempat membeli kebab sewaktu di Paris, besarnya 2x ganda kebab Malaysia. Tak larat nak menghabiskan seorang diri so kalau beli kena makan kongsi. Coklat2 pun banyak dijual cuma kita kena pandai membezakan yang halal atau sebaliknya.

Totally jalan2 ke Eropah memang mudah untuk mencari makanan halal, yang penting sekali sediakan duit sebanyak mungkin...kohkohkoh


2 comments:

  1. sedapnya tgk coklat2 tu... kak rajin nya berjalan.. len kali ajak lah

    ReplyDelete
  2. wan habibah : Boleh...tp awk kena belanja akak...:) ada berani...hehehe....gurau ehh

    ReplyDelete