Nuffnang

Friday, March 30, 2012

DARI MEJA PEJABAT

@ Rumahku Syurgaku


 
Yeayyyy! Biasalah esok hari jumaat, hari penghulu semua hari dalam seminggu. Bagi yang berkesempatan boleh mengemas meja masing2 dalam waktu rehat yang panjang. 


O..ooooo masih perlu kepejabat untuk menjalankan tugas seperti biasa. Itu perkara wajibkan. Tambah pulak kita terlibat dengan jualan amal. Wah! Beli, beli ya! hihihi



Kita nak berkongsi sedikit dari meja pejabat, tempat kita menjalankan tugas setiap hari kecuali sabtu dan ahad. Tak semua kita boleh share adalah sikit2 je :)


Biasalah kitakan pecinta kehijauan yang semulajadi so jadinya adalah juga hasil tanamku yang menghijau dia atas meja. Cantik tak?



 Ini picture2 yang 6 bulan lepas, sekarang dah berubah wajah. Pokok2 pun kita dah tukar konsep lain. 


Bosan tengok suasana yang serupa jadinya kita tukar pokok2 dan sedikit peralatan di atas meja supaya mata nih tak jemu memandang.





Bagi kitalah, tak tahu orang lain. Kalau nak melakukan kerja seharian, faktor persekitaran pun memainankan peranan. Arghhh! Tak boleh berselerak, serabut kepala kita...huhuhu


Kalau dalam keadaan meja yang berselerak dan pemandangan kaku kita rasa kurang selesa nak buat kerja. Masing2 ada citarasa tersendirikan, ikut selera masing2 ya :)



Meja kita tak banyak mana pun hiasan, tak ada jambangan bunga bagai. Sesekali ada jugalah jambangan bunga, pemberian dari incik asben. Itu pun tak lama, bila dah kering terus let go...kikiki. 


Kita lebih selesa ada 2 pasu pokok hidup, 3 cawan susu getah untuk di isi bullet stepler, papaer clip kecil dan paper clip besar, sebuah balang kaca untuk menempatkan pen2 yang begitu banyak dan vase ros untuk menempatkan gunting, pembaris dan pisau.


Simplekan meja pejabat kita, masing2 ikutlah selera masing2 ya. Selamat menghias meja pejabat masing2 semua.



3 comments:

  1. i like...tul tu kak.kitepun serabut kalau banyak barang atas meja, nak2 fail..hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Farra : Awat akak terdelete pulak. Seronokkan menghias rumah dan pejabat. Mood pun eppy je.

      Wah! Dah lama tak masuk Pulai Jaya, masuk buat rondaan berkala, memandangkan.....

      Insyallah nnt free kita datang rumah. Baguslah sedara mara sebelah incik asben ramai yg rajin cari kita. Yelah org lebih tahukan..kan!!! kuikuikui

      Delete