Nuffnang

Monday, March 12, 2012

HOBI BARU BERSAMA KAKTUS

Sabtu, 10 Mac 2012 @ Rumahku Syurgaku









Aaaaaar! Tengoklah hobi baru kita. Cantik tak? Ececece. Selalunya sesuatu perkara yang kita impikan kebiasaannya memang tercapai, kadang2 tuh datang secara tiba2. Rezeki agaknya.

Dah 2-3 minggu kita impikan nak menanam kaktus. Dulu jangan cakap kaktus, nampak pokok kaktus pun tak pandang sebelah mata. Hah! Itulah sombong sangat, Allah dah buka pintu hati kita. Tiba2 teruja tahap beriya2 nak memelihara kaktus.







Apa lagi kita terus pegi nurseri yang berhampiran rumah kita. Wah pegang sana, pegang sini pokok kaktus. Dalam kepala dah berangan nak display kat atas wet kitchen.

Bila tanya dengan jurujual, ada tak besi untuk letak pasu2 kaktus jawapannya menghampakan. Glupp! Kita letak balik pasu2 kaktus sebab dah hampa tahap hampeh...hihih. Mencik!







Rezeki kita agaknya, Allah gerakkan hati boss kita untuk hadiahkan besi kaktus. Happy sesangat, terima kasih boss. Masa tu office hours, rasa masa tuh jugak nak pergi nurseri beli kaktus. Giler tahap kentang ke hapa ko Jah...hahaha. Perghhh! Dengan rasa bersemangat balik dari Orchid Valley, terus kita ke nuseri dengan incik asben.

Tengok! Akhirnya impian kita tercapai sudah. Cantik tak? Kaktus nih kita dah bawa ke opis dan letak atas meja, jadi teman masa kita buat keja. Kita pun boleh senyum2 tengok pokok2 kaktus yang cumil2 tuh.

Wahai kaktus, awak dah ikut kitakan sekarang, hidup molek2 dan penuh subur atas meja kita ya. Kita jaga dan belai2 awak tiap2 hari, nanti kita bagi awak minum dan vitamin...hihihi. Awak sayang kitakan?




2 comments:

  1. ari tu gi cameron...ade lah bli 3 pasu kecik2 kaktus...bila lah nak berbunya agknya...bleh ke buh baja biasa ek kat kaktus ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intan morsalin


      Boleh bubuh baja tapi dlm 2-3 biji jdlah...air sminggu sekali pun dh cuku...guna spray je...

      Tgklah kaktus akk dh berbunga...hihihi

      Delete