Nuffnang

Saturday, April 21, 2012

INTERNATIONAL JOHOR HORSE

Tak nak lepas peluang jugak walaupun sehari selepas balik dari Shah Alam. Sempatkan diri untuk this event last sunday evening. 

Bestlah pegi dengan incik asben dan anak dara kita. Bagusnya kereta kita tiada masalah untuk masuk disebabkan incik asben kita merupakan salah seorang petugas di situ. Yuhuuu...:)







But kita still tak nak terlepas tengok show kuda ni. Dah seminggu kita dok cakap nak pegi jugak tengok this event. Last year tak berkesempatan atas sebab ada hal so kena amik peluang for this year. Yeaaaay! Dapat juga akhirnya.

Tetiap hari pegi dan balik keja nampak poster kuda tu tergantung sepanjang jalan sejak few weeks ago....huhuhu








Kalau tak silap kita acara berlangsung 4 hari melibatkan peserta antarabangsa yang dirasmikan oleh Tengku Mahkota Johor. Pewitttt! Tapi kita tak pegi, ntah apa yang kita bzkan sangat masa tuh...hihihi









Masa sampai tuh nasiblah cuaca suam2 kuku,. Boleh gitu...hihihi. Sesuailah dengan jiwa kita. Tak panas, redup je. Mula2 sampai mestilah cari kuda dulu untuk interprem...hahaha

Entah kuda jantan atau betina redah ajak posing. Anak dara kita takut2, kita beranikan diri belai2 lagi. Kudakan suka disayangi, macam kucing gak.








Acara lompat berpagar pun bermula, ni adalah penutup, ada yang berjaya lompat dan ada gak yang jatuh. Adat bertanding biasalah kalah dan menang.

Insyallah kalau ada lagi tahun depan kita nak pegi lagi. Bestlah International Johor Horse nih.





No comments:

Post a Comment