Nuffnang

Wednesday, April 18, 2012

JANDA BAIK?



Baik punya nak nyebut, Janda Baik. Janda baik sukalah kita nak nyebutnya yang Janda Jahat tak payahlah nak nyebut. Puiii! Kita tak likelah...kuikuikui








Tinggalkan kisah merapu Janda Jahat tuh. Tak kuasa mak nak! Kita cite perkara yang best2 dan buat kita gumbira dan mendatangkan kebaikan. Siapa pernah pergi atau menginap di Janda Baik. Motifnya nak cite pasal lokasi Janda Baik...huhuhu

Kita dah beberapa kali baca tentang Janda Baik nih. Dulu kita pikir Janda Baik nih satu lokasi angan2 Mat Jenin....huhuhu. Rupanya memang benar belaka, tempat nih memang wujud.









Subhanallah! Bila search dalam internet dan membaca pengalaman mereka yang pernah ke Janda Baik nih buat kita teruja. Ya Allah cantiknya, mesti tenang dan sejuk. Wow! Kita memang teruja sangat nak kesana dengan family.

Nak BBQ dan mandi manda air sungai semulajadi. Memang best! Sungai tuh dekat sangat dengan tempat penginapan. Mesti sentiasa dengar deruan air sungai dari chaletkan?








Kita nih buat entri sekadar mengepohkan untuk kawan2 yang berkesempatan bolehlah kesana. Pergi ke Janda Baik, Bentong, Pahang tau kawan2 bukan cari Janda Jahat....hihihi. 

Kita kena buat juga pra percutian ke sini, mana boleh jadikan tengok dari internet je. Sakit biji mata nih...huhuhu. Untuk bermalam kat sana terdapat banyak resort yang boleh dihubungi. Apa lagi jom kita pegi Janda Baik.



2 comments:

  1. Patutlah macam penah tengok pat ni Kak CT. Rupenya kawan yang kat gi Janda Baik tu, kat sini la...... Cam best je kak. Thanks info.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah Farra, akak pun teuja sgt nk kesini. Hati2 jumpa janda jahat...kuikuikui

      Delete