Nuffnang

Tuesday, April 3, 2012

SAFEE SALI BERCERAI

@ Rumahku Syurgaku




Aduyaii, susah nak cakap bab cerai berai nihkan. Perkahwinan seperti satu perjudian. Kalau jodoh tak panjang jalan terakhir adalah bercerai. Kita nak cakap lebih2 pun tak bolehkan. Kita tak tahu dimana tempatnya kita nanti. Kita doakan yang baik2 untuk mereka, moga dapat bersatu kembali demi anak2 dan kebahagiaan mereka.


“ Pemain bola sepak kebangsaan, Safee Sali atau nama sebenarnya, Mohd Safee Mohd Sali, 28, sah bercerai dengan isterinya, Sabarina Yusof, selepas melafazkan talak satu dalam prosiding tertutup di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, semalam. Peguam syarie yang mewakili Sabarina, 30, Ezura Nashuha Abdul Hadi, ketika ditemui selepas prosiding, berkata lafaz cerai itu dibuat selepas kedua-dua pihak mencapai persetujuan bersama untuk bercerai secara baik. “Hmetro.


Kadang2 Allah bagi kesenangan untuk menguji umatNya tapi sayang hambaNya selalui lalai dan terleka dengan keseronokan dunia. Jangan buat andaian sendiri tentang penceraian mereka, kita doakan mereka. Moga yang terleka dan alpa ingat kembali jatuh bangun dan susah senang bersama untuk membina rumahtangganya dulu.


Anyway jagalah rumahtangga masing2 dan sayangilah keluarga kita!



2 comments:

  1. smoga mrk menemui kebahagiaan masing2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LYAfrina : Yela kita doakan yg baik2 utk mereka. Mereka kena berbaik sbb ada anak2...:)

      Delete