Nuffnang

Wednesday, May 16, 2012

COCONUT SHAKE KLEBANG




Minggu lepas kita ke Umbai, Melaka untuk ziarah pak long kita yang tak berapa sihat. Secara kebetulan kita sampai betul2 waktu tengahari.

Mak Long kita ajak lunch di Klebang. Kalau pergi rumah pak long kita nih konsepnya dapur tak berasap, makan luar. Yelah mak long dan pak long kita tinggal berdua je dirumah tuh.

Aduyaiii! Terlalu lapar dan lauk pauk pulak menu kampung sampai tak sempat snap gambar. Kebuloqlah sangat tuh...hahaha




 



Dalam perjalanan balik mak long kita ajak singgah di Coconut Shake Klebang, perniagaan kepunyaan adik lelaki dia. 

Teruja sebab tengok customer yang begitu ramai sekali. Kita tak nampak lagi perniagaan ini di Johor Bahru. Hebat2 baguslah orang melayu camnikan?








Mak Long kita ambilkan Coconut Shake dan air kelapa. Memandangkan suasana tengahari panas terik tekak pun tengah dahaga, mak long kita bungkuskan air kelapa muda dan Coconut Shake.Sedap tuh, memang mak long kita macam paham je tekak kita nih nak minuman yang sejuk-sejuk...hihihi

Bila nak bayar, tokey tu tak bagi walaupun di hulur duit. Tak pasal2 minum free tengahari tuh...huhuhu











Kita memang respectlah dengan cara dia berniaga, customernya memang tak berhenti, silih berganti. Mak long kita cakap kalau musim perayaan mencecah sampai RM26K. 

Perghhh! Tak perlu sebuah cafe yang hebat, sekadar lengkap dengan kelengakapan, pekerja dan tempat laluan orang ramai, satu lagi memang mengamalkan sikap bersih.

Bagi yang ke Umbai atau Klebang bolehlah singgah di Coconut Shake Klebang. Memang ada umphhh!



No comments:

Post a Comment