Nuffnang

Wednesday, July 4, 2012

Anjung Muara, Tg. Langsat

Kisah minggu lepas, melepaskan agenda bersama anak dara kita yang asyik tertangguh2 dari hari kehari. Bila dah dapat peluang, sekejap saje impian jadi kenyataan.









Dengan memasuki highway Senai-Desaru terus kita menghala simpang tol Tg Langsat, Pasir Gudang dan Kong Kong, Masai. Keluar tol terus menghala Tg Langsat.

Wawawa! Tak susah pun, bila sampai Tg Langsat kita belok ke kiri dan kalau kanan pelabuhan. Berdebar2 juga nak mencari Anjung Muara yang disebut2 dalam alam maya...hihihi
















Untuk sampai Anjung Muara kena memasuki kawasan perkampungan yang cukup indah dan permai dengan deretan pokok2 kelapa dan rumah2 kampung. Cukup mendamaikan!

Kita teruskan perjalanan dengan jalan berturap tar yang agak kecil mula menghampiri tebing pantai dan kedai2 makanan serta jualan tangkapan laut segar.



















Kita cuba bertanya lokasi Anjung Muara dengan seorang penduduk tempatan yang secara kebetulan sedang 'bermesyuarat tingkap'...hahanha. Suka kita je, ya hamfun! Kita parking kereta dan berjalan sambil menikmati pokok2 rendang yang mempunyai akar2 bergantung sebagai hiasan. Perasan ala2 tarzan gitew...hahaha

Bila betul2 sampai depan Anjung Muara, huh rasa bersyukur sangat. Datang dengan tanpa makan apa2, bagai pucuk di cita, ulam mendatang (eh! Betul ke?). Terus capai pinggan dan lauk pauk. Motipnya kesitu nak makan belangkas...hihihi

Dia hidangkan belangkas sepinggan. Puas kita makan dua beranak, anak dara kita siap amik nasi tambah...huhuhu. Tak agak2 bungkus lagi bawak balik...hahaha. 

Caya tak kalau kita cakap jumlah yang di caj hanya RM 28.00,  siap makan macam2 tapau belangkas 3 set dan air minuman. Memang berbaloi kita kesana.

Bagus makan di Anjung Muara sambil  makan boleh melihat keindahan persekitaran pantai. Memang cantik!

Tima kasih puan Wati yang sudi beramah mesra dengan kita saat nak balik tempohari. Memang sedap, insyallah nak datang lagi.

Bagi yang nak kesana bolehlah call Anjung Muara - 017 7715037 ( Puan Wati )



No comments:

Post a Comment