Nuffnang

Tuesday, July 24, 2012

Bonus Raya Kakitangan Awam 2012

Alhamdulilah,

Kita nak cer pasal bonus raya Kakitangan Awam. Dapat ke? Suspen je. Kalau dapat syukur. Wah! Mesti masing2 senyum sampai ke telinga nampaknya  kalau PM umumkan. 

Seperti tahun lepas Kakitangan awam mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar. 





Rezeki kalau Allah nak beri berganda2 yang kita dapat bulan Ramadhan ini, sehari sebelum menjelangnya Ramadhan permohonan tanah kita sudah di proses oleh Pejabat Tanah dan Galian, kita kena hantar dokumen yang dikehendaki dengan kadar segera dan bonus Felda lagi. Syukur!

Kita selalu cakap dengan anak2 dan suami, kena percaya dengan rezeki Allah. Jangan sesekali alpa padaNya. Apa yang kita lakukan dalam ibadah setiap hari samada yang wajib atau sunat perlu jujur denganNya. 

Kalau rajin sekali mana pun kita mencari sumber rezeki siang dan malam tapi kita masih melanggar laranganNya, rezekinya sentiasa tidak nampak keberkatannya. 

Sekadar nasihat menasihati bulan Ramadhan yang mulia, ingatlah apa yang kita lakukan setiap hari samaada baik atau jahat sentiasa di perhatikan oleh Allah. 

Moga semua orang memilih jalan kebaikan untuk bekal di akhirat kelak. Salah satu rezeki yang di sekat oleh Allah adalah melakukan maksiat, jadinya muhasabah diri tanya apa yang mereka langgar laranganNya. Uitss! Macam ustazah pulak kita memberi nasihat, tidak salahkan untuk jalan kebaikan.

Cuba baca pasal bonus raya di sini. Bawak bersabo eh janganlah excited sangat kakitangan Awam! kuikuikui



No comments:

Post a Comment