Nuffnang

Thursday, November 29, 2012

Marina Bay Sand @ Singapore


Selamat malam semua.

Akhirnya kita sampai juga di Bay Front dengan menaiki MRT. Actually kalau dah sampai Marina Bay banyak tempat yang boleh di lawati tapi dari segi masa yang tidak mencukupi untuk kita pergi semua tuh....huhuhu








Memang tak susah kalau nak ke Marina Bay Sand dengan menaiki MRT. Bila keluar dari MRT makanya kita dah sampai di tengah2 The Shoppes at Marina Bay Sands. 

Baru masuk sudah teruja nampak sampan di sepanjang kanal. Wah! Tiba2 teringat di Cambridge, London...huhuhu. Tapi London lagi nampak natural persekitarannya berbanding di Singapore buatan manusia. Tak kisahlah, setiap perjalanan pasti ada perbezaan yang boleh kita buat perbandingan.









Di sini boleh dijadikan perjalanan ini percutian keluarga sambil duduk dan bersantailah, sambil menikmati sensasi ayunan dayung yang lembut dalam perahu kayu Cina yang dibuat dengan begitu cantik.








Restoran2 yang terdapat di sana memang agak eksklusif tapi sayang banyak makanan yang tidak halal...huhuhu. Kita terpaksa menapak jauh untuk mendapatkan bekalan makanan. Itu pun yang ada satu restoran mamak...kikiki. Memandangkan dah lapo sangat sampai lupa nak snap nasi beriani yang kita order. Selamat dah dalam perut aku...kahkahkah

To be continue, good nite!

  

2 comments:

  1. Wahhh bila agaknya saya boleh sampai ke Singapura nih?

    ReplyDelete
  2. Alahai AA, mudah sgt...kalu dari JB...:)

    ReplyDelete