Nuffnang

Monday, November 12, 2012

Trans Studio Bandung @ Bandung

Syukur Alhamdulilah...

Assalamualaikum! Moga esok menjanjikan seribu kebahagaan dan mudah2an pintu2 rezeki terbuka luas. Insyallah.






Perjalanan kita kali ini selepas bershopping di Cibaduyut barulah ke Trans Studio Bandung. Kita  sampai Trans Studio Bandung jam 11.30pg kerana jalannya macet not pancit...kekeke. Gue bisa ngomong bahasa Indonesia lagik..wakakaka






Sedikit info tentang Trans Studio Bandung yang patut kita share dengan semua orang. Patut ke share...hahaha

Waktu Operasi : 10:00 pagi – 9.00mlm ( waktu tempatan )

Harga Tiket :

Rp 150K (Isnin-Jumaat)

Rp 200K (Sabtu, Ahad dan Cuti Umum)

Tiket VIP : tambah RP 200K – kalau malas nak beratur memang wajib beli vip tiket sebab terus boleh access mana-mana permainan atau tayangan memang sesuai kalau bawa baby terutama kalau hari cuti memang kena Q agak lama.












Trans Studio Bandung @ TSB menggunakan sistem kad, sehingga didalam trans studio tidak ada lagi penggunaan duit cash untuk membeli makan minum atau souvenir2 dan pelbagai mak nenek bagai. Semua menggunakan kad yang kita perlu topup.




















Pertama masuk di trans studio ‘wow, dekorasi agak menkagumkan.’ Memang  banyak menggunakan warna-warni dan konsep-konsep bangunan barat.

















Suhu dalamnya juga sejuk, bersih, dan bebas dari asap-asap rokok. Sayangnya segala makanan dan minuman dari luar tidak boleh dibawa masuk, bahkan 1 botol air mineral sekalipun . Terpaksa membeli air mineral yang lebih mahal dari pada biasanya.








Dimulailah dengan melihat “Giant Swing”. Ayunan berputar raksasa dan kalau dilihat dari kacamata kita orang penakut nih memang ‘amat mengerikan’. Bangkunya berputar dan diayun tinggi. Sumpah kita takkan naik...hahaha

Pusing punyi pusing dan yang terakhir kita ke “Yamaha Racing Coaster” yang merupakan Roller coaster tercepat di dunia dan juga boleh mengundur dengan cepat sekali. 

Secara keseluruhan Trans Studio Bandung biasa2 je kalau nak di bandingkan dengan Universal Studio Singapre. USS lagi hebat.Maaf ya TBS jangan kecil hatinya...hahaha


2 comments:

  1. last time pegi Bandung tak jadi nak ke sini.. INSYALLAH... nanti.. tapi penat tak jalan kat situ?

    ReplyDelete
  2. Azian Elias...masuk TSB biasa2 je...langsung x penat...bpeluh pun tak kot...kikikiki

    ReplyDelete