Nuffnang

Sunday, January 13, 2013

Eppy Besday To Me

Salam berhujung minggu semua...

Alhamdulilah hari ini 13 Januari 2013 genapnya usia saya yang ke 47 tahun, pertambahan angka maka bertambah usia yang menjangkau seusia warga emas lagi 3 tahun. Gluppp! Betul ke nih? hikhikhik. Realitinya itulah yang patut saya kena terima.





Dengan peningkatan usia ini, Ya Allah, sesungguhnya saya bersyukur diatas jutaan nikmat yang telah engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezeki yang di kurniakan. Walaupun amat sukar kadangkala untuk menghadapi setiap ujian, terima kasih Allah sentiasa mendekati dikala musibah yang engkau beri.





Namun saya hanya hamba yang dhaif dan lemah. Adakalanya kurang kesabaran atas ujianMu. Ada masanya saya goyah atas ujian yang sangat kuat, akan tetapi saya yakin bahwa di sebalik itu semua engkau punya rencana yang amat baik demi saya menuju kejalan yang engkau telah rencanakan.

Ya allah berikanlah petunjuk agar saya selalu menjadi hambamu yang kuat, sabar dan ikhlas dalam menghadapi kehidupan ini demi keluarga,  agar dapat menjaga pribadi yang baik dalam menghadapi persoalan di dunia ini.

Terima kasih tak lupa saya buat kedua ibubapa dan keluarga, sahabat-sahabat, dan tidak lupa juga rakan blogger dan fb lainnya. Tanpa kalian hidup ini terasa sunyi tanpa penulisan dan bagaikan kehilangan yang sebenarnya.





Berharap dalam peningkatan usia ini segala sesuatu dalam hidup ini mampu jauh lebih baik dari semalam, sentiasa bertakwa denganNya, diberikan rezeki yang berlimpah, kesehatan yang baik dan keluarga yang bahagia. Amin.

Dalam  usia yang semakin sedikit ini mudah-mudahan Allah permudahkan saya mengaut sebanyaknya himpunan pahala, untuk jadikan bekalan kehidupan yang tiada penghujungnya nanti. Insyallah.



2 comments:

  1. Aamiiinnn... segala doa yang CT panjatkan. Semoga terus cemerlang dalam karier dan kehidupan.

    Apa sambutan? Makan di luar atau potong kek di rumah? Hadiah apa suami beri? Cewahhh semua saya nak tanya.

    ReplyDelete