Nuffnang

Monday, February 18, 2013

Rezeki Itu Urusan Allah

Selamat malam semua, moga pembaca blog saya beroleh sedikit perkongsian ilmu dalam masa melayari blog ini. Insyallah.

Selalu orang tersalah sangka dengan rezeki Allah, betapa ramai orang yang tinggal dipondok buruk tapi kadang-kadang lebih lena tidurnya.

Lihatlah, bagaimana Allah membahagikan kebahagiaan untuk seseorang. Rezeki datang dari Allah Yang Maha Pemurah. Allah segala punca rezeki, tiada siapa yang boleh menghalangnya maka rezeki itu akan datang kepadanya walau pun cuba di tahan.



 Syukur Alhamdulilah  Maybank2u.com 

Saya percaya rezeki adalah sebab untuk manusia hidup dengan baik dan selesa di dunia ini. Asas rezeki ialah makan dan minum. Selebihnya adalah pakaian, tempat tinggal dan keluarga serta apa yang termampu dinikmati oleh diri kita. Setiap orang berlainan tahap rezekinya.

Saya bukan seorang yang pandai berkata-kata. Bukan juga pemberi nasihat yang baik. Tetapi bila ada kawan yang inginkan kata-kata dorongan, biasanya mulut saya ringan meluahkan kata-kata sebegini. " Jangan putus asa dan jangan sedih. Setiap orang itu ada rezekinya. Cuma yang bezanya antara cepat atau lambat. Apa yang penting doa dan bersabarlah banyak-banyak dan jangan sesekali melanggar laranganNya. ". 

Insyallah Allah permudahkan rezeki kita di dunia.
 

No comments:

Post a Comment