Nuffnang

Tuesday, February 12, 2013

Si Ekor Kontot

Selamat bersua kembali pembaca blog saya. Alhamdulilah dapat menulis kembali. Seronoknya bila dapat meluangkan masa mengadap blog ini sementara cuti rehat yang panjang. 

Masa tengah bz hari tuh tiada konsep nak rilek2kan diri, ngadap komputer dengan target nak settekan tugasan yang diamanahkan. Hamik ko...hahaha. Alhamdulilah Allah permudahkan setiap urusan untuk dilaksanakan dengan mudah. selagi kita sentiasa berlapang dada untuk memikul tanggungjawab. Wah! Panjang cite saya malam nih.

Malam ini saya sekadar ingin berkongsi dari cerita2 yang ada disekeliling saya yang kadang2 buat saya tersenyum sendiri...:)

 






Saya baru ambil gambar2 ini dari facebook. Kisah2 yang benar2 berlaku di kawasan tempat saya bertugas. Bukan tipu hokeh ini benar2 belaka...hihihi

Binatang ekor kontot nih sebenarnya banyak berkeliaran di tempat saya bertugas, maksud saya bagi mereka yang bertugas berhampiran dengan hutan biasa melihat kelibat si ekor kontot berkeliaran mencari makan dan merehatkan diri.

Memang puaslah mereka memandang si ekor kontot nih setiap hari termasuk saya. Itu pun secara kebetulan ketika saya menaiki balai Cerapan. Nampaklah sekumpulan babi hutan ini berjalan sekumpulan. Dari yang bersaiz kecil hinggalah yang besar. Sesekali bila terpandang perkara yang luar biasa dari kehidupan buat saya terhibur dengan gelagat binatang ini....:)
 












Memandangkan ada kemungkinan spesis si ekor kontot boleh membahayakan keselamatan pelajar dan kakitangan khususnya, pihak pengurusan mengambil keputusan untuk memusnahkan binatang2 tersebut.

Lagi pun bagi pandangan saya tak boleh memberi manafaat langsung. Bukan boleh makan pun...hahaha. Suka hati mak Jemah je...kikiki

Lumayan sungguh pada hari kejadian, sekumpulan geng India yang menembak babi tuh....hikhikhik

Kita dapat bahan untuk dijadikan cerita dalam blog ini jadilah kan....:)



3 comments: