Nuffnang

Wednesday, February 27, 2013

Umrah

Alhamdulilah, selamat malam semua moga sihat selalu hendakNya. Malam ini saya ada masa terluang untuk menulis blog ini kembali. Eppy je bila dapat menjengok blog ini.

Pertama-tamanya marilah kita mengucapkan salam serta berselawat keatas junjungan Nabi kita Nabi Muhamad SAW bila2 masa kita terasa mengingatinya.




Sejak kebelakangan ini saya banyak mendapat perkhabaran gembira. Gembiralah sangatkan, sebenarnya sangat2 terasa jelesnya....huhuhu. Jeles ke jalan Allah itu yang terbaik, lainlah menghina orang pergi umrah dan sebagainya itu dimurkai Allah namaNya. Kita senyumkan setiap ucapannya, nescaya dia akan sedar diri satu hari.

Sebenarnya, Allah akan uji dengan apa yang kita cakap. Makin banyak kita cakap, makin luas pintu ujian terbuka untuk kita. Sebab tuh Rasulullah pesan kalau takde perkara baik nak dicakapkan, eloklah diam. Bagi yang punya rezeki untuk melakukant ibadah umrah, masya-Allah. Agak sukar untuk saya luahkan dengan kata2 kecuali mereka2 yang pernah menimbanya melalui pengalaman sendiri.




Beberapa orang sahabat saya yang akan berangkat mengerjakan ibadah umrah pada bulan ini, terasa ingin saya ingin bersama2 mereka mengerjakan umrah ditanah suci. Nak nangis rasanya, sebak! 

Dengan ilmu dan pengalaman yang amat sedikit ini, ingin saya mengucapkan selamat pergi dan kembali dan moga dapat menunaikan ibadah dengan sempurna ditanah suci. Insyallah. 

Semoga Allah meredhai serta memberikan ganjaran yang setimpal dengan ibadah kita semasa di sana. Sebab manusia dibaluti dengan perasaan, maka gunakanlah perasaan dengan cara terbaik untuk mendapat keredhaan Allah dan seelok2nya lakukanlah ibadah umrah yang memberi kesempurnaan diri. Insyallah.




No comments:

Post a Comment