Nuffnang

Thursday, May 2, 2013

Make Over Bilik Konje2

Selamat Hari Pekerja untuk semua! Rasanya semua orang menyumbang dalam menjalankan tugaskan biarpun yang berjawatan sebagai surirumahtangga. Lagi penat kaum ibu kitakan. Tak cukup tangan kaki nak selesaikan segala tugas.






Hari nih saya merehatkan diri di rumah. Ingatkan Hari Pekerja boleh duduk rileks tapi lebih dari hari biasa...hihihi. Hari nih sempat pergi dating kat pasar peladang dengan pakincik, make over bilik konje2, memasak, kemas rumah dari depan sampai belakang, atas hingga bawah sampai ler blink2 dibuatnya. Tipu tul, idok ler blink ler sangat...hihihihi. Satu je yang tak sempat tapi banyak kali jeling pokok2 sayur tuh, rasa nak angkat sana sini...hihihi. Giler berkebun kan! hahaha








Kejap lagi nak buat Chicken Pie pulak, malas nak keluar rumah ingat nak suruh anak pegi beli tepung. Tepung tinggal sikit macam tak cukup kang nanti.

Dari tadi nak cite tapi tak masuk2 banyak tul menyimpangnya....hahaha. Saya dah make over bilik kucing kesayangan kami sekeluarga. Warna asal pink kini dah tukar jadi blue. Harap konje2 saya semua gembira dengan wajah baru bilik dia. Kasi ceria sketkan, macam kita juga mahukan kelainan dan suasana yang agak ceria. Hati pun mesti berbunga-bunga macam kembang setaman...hahaha






Tadi saya tengok kembang kuncup idung Domok, Ciwawa, Uteh dan Garfield tapi tahulah gembira atau menahan bau cat...hahaha. Anak saya cakap dia sesak nafas, kita cepat2 gurau dengan Uteh cakap 'Uteh nak pinjam Nebulizer (ubat asthma) ibu tak? Gilos aku kan...hahaha






Kalaulah saya tahu bahasa komunikasi kucing dah lama saya bercakap2 dengan budak2 nih. Tapi untuk hari ini saya boleh membayangkan apa perbualan antara mereka berempat dalam bilik tuh...hihihi

Domok : Cantikkan tatak Garfield bilik tita?
Garfield : Biasa je, tak sukalah bucuk bau cat...yekkkk!
Uteh : Diamlah sikit boleh tak? Aku nak tido
Ciwawa : Tido je, bual pun tak boleh. Gemokkk!

Sekian dari imiginasi alam kucing saya petang rabu ini....hukhukhukhu

1 comment: