Nuffnang

Wednesday, May 1, 2013

Pahlawan Cangkul

Selamat malam semua, masa untuk berehatkan so boleh sembang-sembang sambil menulis entri blog ini. Rumah nih selalu sunyi jadinya bercakaplah dari hati dan apa yang saya boleh pikirkan baik untuk semua orang.




Sekarang nih tengah excited menanam pokok-pokok sayur-sayuran dalam polybag dan pasu di halaman rumah yang sekangkang kera tuh...hahaha. Dah rupa pahlawan cangkul pun ada aku nih....hahaha. Apa pun bolehkan janji tidak menlanggar larangan Allah...:)




Tanaman yang bakal saya kongsikan dalam entri kali ini untuk semua pembaca blog saya. Bercucuk tanam untuk seronokkan diri atau lebih dikenali sebagai terapi minda. Ceh! Memang betul, berkebun adalah terapi. Asyik memikir apa yang hendak ditanam. 

Semenjak berkebun, saya kerap terleka melihat dan ingin mencuba resipi di blog yang memaparkan resipi yang berkaitan dengan sayur-sayuran.




Secara tidak langsung sebagai hobi untuk mengisi masa yang terluang. Alhamdulilah nampaknya minggu ini saya sudah mula menuai hasil untuk tanaman cilipadi yang merah dan cukup lebat sekali buahnya.




Cer tengok cilipadi hasil tanaman saya. Seronoknya! Ada tak sesiapa yang nak kena cili mulutnya? Cili saya banyak nih...hahaha. Banyak ngumpat kasi cili je molot dia...hahaha

Sekian dari penulisan pahlawan cangkul untuk kali ini...hihihi

3 comments:

  1. Wah inilah hasilnya klau berbudi kepada tanah. Kiranya tangan kak CT jenis sejuk coz tanaman idup subur petua org tua2 kalau tanam pokok berbuah better ari sabtu baru meenjadi tp x pasti sejauh ma
    na kebenaran nya. Klau tgn org panas tanam apa pun x menjadi katanya lah

    Kalau tnam pokok ulaman leh cicah sambal heeee cayalah pahlawan csngkul ni heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. moh sini akk rasa tangan kamu panaskah...hihihi. Mana ada tangan panas sejuknya...kikiki. Kalu nak pokok dup masukkan tangan dlm fridge dulu ya....tips dari pahlawan cangkul...hahhaa

      Delete