Nuffnang

Monday, December 2, 2013

Impian Menawan Puncak Gunung Pulai Lagi

Salam untuk semua pembaca blog saya.

Nak sambung entri nih punyalah lama. Ideanya manjang tak kunjung datang, supaya pembaca boleh menimba pengalaman dan panduan bila membaca setiap entri yang saya tulis. Adoiiii dah bertingkek-tingkek lamanya entri nih dalam status 'draf'....hihihi




 
Tajuknya mahu gempakkan, mendaki Gunung Pulai...hahaha. Bukan Gunung Kinabalu ya, ini gunung yang comey2 je...hihihi. Bagi yang tak tahu Gunung Pulai sila jumpa incik google...hihihi. Cer google ya, banyak maklumat kat situ. Mungkin juga boleh terjumpa link Batulesung....hihihi






Gunung Pulai ialah merupakan tempat riadah dan mandi manda. Itu dululah tapi since kejadian tanah runtuh tempat nih terus ditutup untuk aktiviti santai. Fokusnya lebih kepada yang kaki mendaki. Bestnya kalau sebut mendaki gunung nih. Mak suka sangat!

Tiba-tiba rindu nak climb Gunung Pulai. What? Sejak bulan Jun selepas berjaya menawan Gunung Pulai rasa bersemangat nak mendaki lagi....huhuhu. Ada juga plan dengan adik ipar sebelah saya yang sama-sama mendaki masa tuh. Kami nak gotcha-gotcha lagi bersama...kikiki







Kalau nak tahukan, majoriti 97% orang Cina manakala 3% orang Melayu. Orang kita memang malas nak beraktiviti dan mengamalkan hidup gaya sihat...huhuhu. Pandainya aku bercakap ya...hihihihi.

Biasalah mendaki gunung memang penat sebab kita akan bermain dengan mentaliti dan kekuatan fizikal. Tapi saya kagum dengan uncle dan aunty yang gagah perkasa boleh mendaki biar pun separuh jalan. Kalau warga negara Singapore jangan citelah subuh gajah dah kat puncak...huhuhu. Malu mak!







Bagi saya cabaran mendaki ini ketika turun, saya rasa amat penat berbanding mendaki. Yelah masing-masing punya fizikal yang berbeza dan kekuatannya pun berbeza. 

Insyallah sebelum menjelangnya 2014 moga impian ini tercapai untuk menawan sekali lagi puncak Gunung Pulai. Kali ini kita nak ajak adik beradik dan anak-anak buah. Orang luar yang nak join sama pun sangat di alu-alukan, free je tak ada sebarang caj bayaran...hihihi

 

2 comments: