Nuffnang

Wednesday, March 26, 2014

Kematian Itu Pasti

Bismillah, lafaz bagi memulakan  penulisan ini. Masih terasa sayu dan hiba dengan perkhabaran mangsa MH370. Al Fatihah untuk mangsa pesawat yang beragama Islam.




"Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang itu apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuanNya dari segala yang kamu kerjakan. "
Apa yang saya fikir tentang kematian? Berdebar dan takut! Sudah bersediakah kita untuk berdepan dengannya? Ya Allah, cukupkah bekalan saya di atas dunia ini untuk saya bawa ke alam sana? Ya Allah sedikitnya, bahkan kalau dihitung barangkali tiada apa2 untukku persembahkan pada Mu ya Allah, terlalu banyak dosa yang dilakukan hambaMu ini diatas muka bumi ini. Aku tak layak untuk memohon syurgamu dan aku juga tak sanggup untuk melangkah ke nerakaMu.

Lately, kerap terfikir macam mana agaknya kalau aku dijemput dalam masa terdekat bertemu Dia disana sedangkan aku masih leka dengan mainan dunia! Adakah setiap amalan selama ini diterima Allah atau tiada langsung yang dapat membantuku disana kelak! 

Ya Allah hidupkanlah aku dalam Islam, jadikan aku hambaMu yang bersyukur diatas segala kurniaanMu, tetapkanlah hatiku dalam keimanan dan agamaMu, dan jikalau kematian itu adalah yang terbaik bagiku maka matikanlah aku dalam iman. Amin.

Life becomes a lot better when we focus on Allah’s gifts instead of our heart's desires...

No comments:

Post a Comment