Nuffnang

Monday, April 21, 2014

Kebaikan Memakan Buah Anggur

Alhamdulilah rindu nak menulis dalam blog ini, sempat luangkan masa untuk post entri....hihihihi. Sedikit yang ingin saya kogsikan malam ini pada kebaikan buah anggur.




Melihat kepada keistimewaan pada salah satu buah-buahan kegemaran Rasulullah s.a.w ini menjadikan kita mensyukuri nikmat yang tidak terhingga ini. Saya memilih buah anggur tanda rasa cinta pada Rasulullah s.a.w dan mengamalkan sunahnya.




Allah s.w.t telah menyebut mengenai buah anggur dalam al-Quran sebanyak 6 kali. Semua perkara berkaitan buah anggur dalam al-Quran melambangkan nikmat dan kurnia Allah kepada hambaNya. 




Khasiat yang terdapat dalam buah anggur ialah mineral (fosforus dan kalsium),vitamin A dan B serta gula (glukos dan fruktosa). Kandungan yang terdapat dalam buah anggur sangat diperlukan oleh limpa bagi tujuan simpanan dan akan dikeluarkan ketika diperlukan seperti ketika berpuasa.




Jadi kita indahkan rumah dan halaman rumah dengan tanaman anggur selain daunnya boleh di minum untuk dijadikan teh dan jus dan buahnya boleh dimakan.

Bagi yang nak tanam pokok anggur bolehlah sms/watapps 0197146590.

No comments:

Post a Comment