Nuffnang

Saturday, July 11, 2015

Aku & Tong Gas

Assalamualaikum semua pembaca blog aku yang tak seberapa nih.

Macam mana ya aku nak mulakan menaip. Kalau baca tajuknya mesti apalah yang aku nak tuliskan. Merapu ke hape nih...hahaha. Langsung tak ada kaitan dengan yang korang tonton cite Aku, Dia dan Tong Gas tuh....hahaha




Kejadian nih baru berlaku dalam minggu ini dan kadangkala buat aku tergelak sendiri...hahaha. Aku sampai rumah dalam pukul 5.15ptg. Terus kedapur nak rebus lada kering. Tengah aku rebus dalam 1 minit, tup2 gas dapur aku abis. Aku terus call kedai yang supply gas.

Aku : Aloooo! Boleh hantar gas?
Peniaga : Boleh! kak, bagi alamat rumah
Aku : No. 1 Jalan Kulang Kaling 2, Taman Kulang Kaling, Cepat tau saya nak masak berbuka
Peniaga : Ok no problem kak



Bunyinya no problem tuh kemain sepantas kilat pada sangkaan aku. Aku terus naik tingkat atas mandi kambing dan bersolat asar seberapa pantas yang boleh. Tengok-tengok jam dah pukul 5.30ptg. Aku berlari kebawah nak memastikan si budak hantar gas dah sampai. Tengok-tengok tak ada lagi. Ya ampun! Aku call lagi.

Aku : Gas mana ya, kenapa tak hantar lagi. Saya nak masak untuk berbuka puasa nih?
Peniaga : Dah hantar kak, on the way
Aku : On the way? Ok saya tunggu k. (Dalam hati jauh sangat ke, rumah aku dengan kedai. Kalau hantar tak sampai 5 minit)


Jam dah menunjukkan 5.40ptg. Incik suami pun sampai rumah. Aku buka mulut pasal kes gas abis nih. Terus incik suami call suruh peniaga tuh hantar cepat. Tunggu punya tunggu tak sampai-sampai juga. Incik suami call lagi.

Suami : Eh! Kenapa tak hantar lagi gas? Dah berapa lama saya tunggu nih?
Peniaga : Sabar bang budak hantar tu on the way.
Suami : On the way! On the way!  Lama sangat. Kalau tak boleh nak hantar biar saya datang amik
Peniaga : Tak apa budak saya akan hantar. Sabar bang bulan puasa nih (hahaha)


Tak pasal-pasal suami aku kena sound di suruhnya bersabar...hahaha. Membebel la incik suami aku muka dah merah padam. Benggang dengan budak yang berniaga tuh. 

Last gas datang juga pukul 6.15ptg. Incik suami cakap macam nak hempuk je budak tuh dengan tong gas...hahaha. Budak tuh dah buat hati dia panas. Dari aku geram jadi bahan ketawa aku dengan anak dara aku petang tuh...hahaha.

Ini semua angkara tong gas. Tak pasal-pasal aku masak petang tuh kemain laju. Alhamdulilah selesai jugak aku masak lauk pauk untuk berbuka. Pengalaman sungguh!

No comments:

Post a Comment