Nuffnang

Thursday, August 13, 2015

13 Ogos - Hari Tangan Kidal Sedunia

Bismillah. Yeaaay! Dapat menulis lagi dalam blog ini. Macam kelakarkan tapi itulah realitinya...hahaha. Macam-macam hari dekat dunia yang sementara ini :)




Mungkin ramai yang tak sedar bahawa 13 Ogos adalah Hari Tangan Kidal sedunia. Ta sangkakan, ingatkan. Biasa yang aku dengar hari ibu, bapa, jururawat, guru tapi yang left handed pun dikategorikan...hahaha

Aku tahu pun selepas mengoogle tiba-tiba terbaca pasal Hari Kidal sedunia. Sambutan Hari Kidal sedunia sebenarnya di raikan pada 13 Ogos. Ya jatuh hari ini la kan. Aku tak nafikan anak dara aku pun kidal.

Selain gelaran kidal, orang yang cenderung menggunakan tangan kiri lebih genius daripada orang yang menggunakan tangan kanan. Kreatif orangnya dan lebih berseni berbanding mereka yang menggunakan tangan kanan.

Buktinya, antara selebriti dan orang kenamaan bertangan kidal George W.Bush, Bill seorang daripada 4 orang angkasawan Apollo adalah kidal dan 4 daripada 5 orang pencipta asal Macintosh juga bertangan kidal.

So kepada yang bertangan kidal aku nak ucapkan Happy Left Handers Day especially buat anak aku, Siti Hajar Miswan...hahaha

2 comments:

  1. kidal golongan istimewa mak kann, bukan OKU., ;p

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...yaya dah follow sini....follow back yek...
    mohon kunjungi dan tinggalkan komen di sini
    http://www.yayacendana.com/2016/01/pergi-seminar-di-agrofarmstay-durian.html

    tq ^_^

    ReplyDelete