Nuffnang

Monday, August 31, 2009

KEMERDEKAAN KE 52



Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Telah 52 tahun kita menyambut kemerdekaan. Alhamdulilah 52 tahun kita bebas dari penjajah. Kadang-kadang terpikir kita sebagai rakyat Malaysia cukup beruntung tinggal disebuah negara yang cukup aman damai, tiada peperangan sana sini berbanding negara lain.

Orang meriah kesana sini, ada yang berpusu-pussu ke Danga Bay berbanding saya lebih suka duduk di rumah mengadap tv. Sehari suntuk mengadap tv dan mengemas rumah dan buat apa yang patut. Tambah-tambah dengan keadaan cuaca yang tidak menentu serta wabak H1N1 saya tidak berapa berani keluar rumah sangat. Tadi Aja balik UiTM pun suami yang hantar ke terminal Larkin.

Astro bagi channel free selama 2 hari, iaitu channel 188 khusus untuk datuk Siti Nurhaliza punya aktiviti so saya mengadap tv je. Suka tengok konsert Satu siti Nurhaliza, nampak kematangan dia sebagai seorang yang telah berkahwin dan penyanyi profesional.

Makanan untuk berbuka puasa pun dah siap saya buat menu paling simple. Errmm.. masak laksa penang, kastard karamel dan air katira.

Lagi 10 minit nak buka puasa sempat saya sapu bawah pokok bonsai ddepan rumah, tiba-tiba muncul anak india jiran jarak 3 buah dari rumah saya dalam usia 3 tahun mendapatkan saya, ermmm..dia panggil saya ane..ane...ane. Saya tengok dia kemudian bulatkan mata, dia lari panggil makkkkkkkkkk. Cepat-cepat saya masuk...huhuhu. Ada ke panggil kita ane..ane...ane, ingat kita ni datin K ke? huhuhu.

No comments:

Post a Comment