Nuffnang

Sunday, October 25, 2009

KOLEKSI PINGGAN MANGKUK IKAN


Malam ini rajin la pulak mokcik nak menaip entri blog ini. Bukan apa hormon terlebih rajin mokcik gaknya yang terkumpul dalam 2 minggu ni...huhuhu.

Bila tengok blogger lain bukan main rajin memaparkan pinggan mangkuk, tingin pulak mokcik nak mengambil gamba pinggan mangkuk mokcik yang tak seberapa. Mokcik hanya 2 buah almari yang menempatkan pinggan mangkuk mokcik. Aaaaaaa..pinggan mangkuk bukan yang english style punya. Orang miskin katakan, tak mampu nak beli yang mahal-mahal...huhuhu. Ceh! Merendah diri la pulak mokcik ni. Mokcik ni jenis suka kumpul pinggan mangkuk dari zaman pemerintahan Jepun. Jangan tak tau! Mokcik boleh simpan cawan tadahan susu getah, tapi bukan mokcik cari tapi opismate yang bagi. Itu pun ihsan dari En Fakrul Zaman. Aaaaa..tima kasih ya Fakrul yang sudi melayan kerenah mokcik ni.


Kat atas tu sedikit yang mokcik sempat snap, pinggan ikan yang mokcik dapat dari kedai di Parit Besar, Batu Pahat dan Parit Yusof, Muar. Bukan senang mokcik nak kecek dengan apek kedai. Lain di minta lain yang dia kuarkan. Errmm pinggan zink yang dia nak bagi. Bagi apek sendiri pakai loooo.

Lenkali mokcik bagi tunjuk pinggan mangkuk hayun yang dah hampir 100 tahun masih cantik dalam simpanan mokcik. Peninggalan dari arwah nenek moyang mokcik.

Tungguuuuu....zasss

No comments:

Post a Comment