Nuffnang

Wednesday, December 8, 2010

BIJI APRIKOT


Cara mengambil biji aprikot :

Merawat dan mencegah cancer :
1. Mulakan dengan memakan sepotong buah betik atau Nenas, selepas 15-30 minit , minum (15 -20 Biji Apricot di blender dengan ½ biji Appel + 2 gelas air mineral ) tanpa gula. Mula pengambilan seawal jam 4 Pagi. Merupakan waktu yang paling lemah bagi sistem pertahanan sel kanser.

Masa makan:

Jam 4 pagi
Jam 8 pagi
Jam 12.00 tgh
Jam 4 ptg
Jam 8 mlm
Jam 12 mlm

Untuk mereka yang telah disahkan mempunyai tumor atau kanser atau telah menjalani kimoterapi, tambahkan jumlah biji aprikot yang anda makan dalam gandaan 20, sehingga 200 biji.

Antara simpton terlebih dos ialah anda akan berasa sedikit pening atau khayal. Jadi kurangkan jumlah pengambilannya sehingga ianya bersesuaian dengan tubuh anda.

Diet permakanan harian perlu diubah. Banyakkan makan sayuran hijau seperti bronkoli, bayam, semua jenis ulam berdaun hijau,salad,timun dan sayuran berkekacang.

Untuk minuman,yang terbaik adalah karot oren yag dibuat jus, untuk dapatkan sedikit manisan campurkan sedikit madu asli. Jus anggur jingga atau apel hijau yang diblender dengan biji sekali. Teh herba adalah baik sebagai alternatif minuman anda.

Makanan Yg haru dielakkan:

Adalah penting untuk mengelakkan makanan yang berunsur kulat atau makanan2 yang mengandungi kadar glukosa yang tinggi. Glukosa merupakan makanan utama sel kanser.
Elakkan semua jenis daging kerana anda tidak mahu kekuatan trypsin anda dibebankan dengan kerja-kerja tambahan mencernakan daging yang anda makan dalam keadaan sel kanser anda sedang merebak. Elakkan memakan semua jenis produk tenusu dan coklat kerana ia berunsur kulat.Ikan masin,telor,telor asin dan semua jenis makanan yang dijeruk adalah musibah kepada kanser anda.

Proses penyembuhan memerlukan kesabaran untuk terus mengambil biji aprikot. Ia boleh memakan masa sehingga 1 tahun atau lebih bergantung kepada tahap kanser anda. Adakalanya proses pemulihan akan menyebabkan anda berasa sedikit ksakitan pada bahagian organ yang dijangkiti sebelum ia berangsur ansur hilang.

Jika anda belum disahkan pengidap kanser makan biji aprikot dalam 7 biji sehari sebagai suppliment.Ia akan membantu / menguatkan imunisasi untuk penghapusan unsur kanser dalam badan. Sebaik baiknya aprikot dimakan sebelum anda mula makan apa2 makanan. Untuk impak maksima biarkan 1 jam sebelum anda mula makan apa-apa makanan.

Air mineral yang diminum, Klorin boleh memusnahkan nutrient yg anda makan termasuk B17 dan dikhuatiri hanya sedikit nutrin yang dapat diserap oleh badan kerana sebahagiannya telah termusnah.

APRIKOT DAN KENCING MANIS
5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah. Amalkan 2 kali hingga 3 kali sehari.

APRIKOT DAN JANTUNG/KARDIVASKULAR
8-10 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah. Amalkan 2 kali hingga 3 kali sehari.

APRIKOT DAN KECANTIKAN
Mengurangkan bintik-bintik hitam & jerawat, sel-sel mati serta menghilangkan kulit kasar. Hasilnya kulit terlihat lebih berseri-seri dan pemukaan kulit wajah lebih halus. 5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah terutama lobak merah ( carot ). Amalkan 2 kali hingga 3 kali sehari.

APRIKOT DAN RADANG PARU-PARU
7- 10 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah. Amalkan 2 kali hingga 3 kali sehari.

APRIKOT DAN ASTHMA/ALAHAN/RESDUNG
5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah ( apple, angor, carot, tembikai dll ). Amalkan 3 kali hingga 4 kali sehari.

APRIKOT DAN AUTOIMMUNE/SLE
5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah ( apple, angor, carot, tembikai dll ). Amalkan 3 kali hingga 4 kali sehari.

APRIKOT DAN KEPUTIHAN
3-5 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah apple. Amalkan 3 kali sehari.

APRIKOT DAN SENGGUGUT
5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah ( apple, angor, carot, tembikai dll ). Amalkan 3 kali hingga 4 kali sehari.Melancar perjalanan darah haid5-7 Biji di makan begitu saja atau diblender dengan sebarang jenis buah ( apple, angor, carot, tembikai dll ). Amalkan 3 kali hingga 4 kali sehari.

Penjagaan Apricot1. Simpan biji apricot ini di dalam peti sejuk. Basuh dengan air garam sebelum anda memakanya.

No comments:

Post a Comment