Nuffnang

Wednesday, November 16, 2011

KEHIDUPAN HARI2 DI COLINDALE

Masa untuk breakfast sebelum lawatan. Bangga dengan pakaian korporat kami :)

Selamat malam, kita bersiaran malam ini dengan sedikit cerita Benua Eropah. Rasanya semua orang tahu tujuan kita kesini adalah tujuan akademik dan menimba pengalaman di negara serba maju yang patut kita contohi dan di bawa balik ke Malaysia.

Baru perasaan pendek ghopa aku nih. Tengok :)

Sebelum ke station tube Colindale posing dulu depan kediaman kami...hahaha. Yelah jap lagi kejap lagi nak kena menapak dari kediaman di New Way Road ke Station tube dalam 1 km yang mengambil masa 15 minit untuk berjalan. Dah termengah2 sampai station baru naik tube...hehehe


Aisehhh! Aku jugak paling rendah....bersama gang :)

Tak penah kita buat keja nih kat Malaysia...hahaha. Nak kemasjid, kedai dan sebagainya yang depan mata pun capai kunci kereta....hehehe. Kehidupan orang sini cukup berbeza berjalan kaki tuh perkara biasa. Dahlah kaki mereka panjang, langkah pun panjang. Takat satu langkah mereka, 3 langkah kita...hahaha.


Tengah musim autumn di sini

Memandangkan sekarang tengah musim autumn so daun2 mula berwarna kuning dan gugur, jadinya pokok2 mula votak...hehehe. Pemandangan memang cantik kalau tengah autumn.


Pokok epal

Kita akan melalui padang dimana ada beberapa batang pokok epal. Ntah ya bila dah kat sana tengok buah epal pun malas apatah lagi nak makan. Eksen tul!


Lambakan buah epal yang gugur :)

Lambakan buah2 epal yang masak ranum bertaburan di lorong tempat kita berjalan kaki. Apa lagi kasi pijaklah itew epal...hehehe . Krapppp! Kruppp! kita dok pijak.

Cuba kat Malaysia, dah lama hulur duit nak membeli. Dah depan mata, eksen ko! hahaha

Bersama Newspaper Metro not Hmetro :)

Bila dah sampai station tube, perkara pertama kita lakukan capai newspaper free yang diletakkan di satu sudut. Kejap je licin sebabnya budaya omputih suka membaca. Kat dalam tube dan kadangkala berjalan kaki pun boleh membaca. Bagus tak mereka?


Masa untuk naik tube so kena guna Oyster card

Dekat sini pengangkutan utama adalah tube, seperti di Kuala Lumpur guna LRT tapi tube sini agak panjang berbanding LRT, namun fungsinya serupa. Segala urusan agak mudah menggunakan tube.

Apa yang boleh kita nasihat, kalau nak menimba pengalaman macam kita mental dan fizikal kena kuat, mana dengan suhu yang agak sejuk. Masa disana suhu paling tinggi 16'C so masih boleh bertahan, kalau tak nak rasa sejuk banyakkan berjalan kaki. Kita jalan sehari 10km tau. Ada berani? hihihi

Ok nanti free kita sambung lagi pengalaman di sana ya. Good nite and have a nice dream.


2 comments: