Nuffnang

Friday, January 6, 2012

FRASER'S HILL : PADDOCK & KEBUN BUNGA





Masa kami datang tu, jumpa 2 kali hujan renyai sekejap2 jadi jalan berkabus dan sejuk. Anyway, kami teruskan lagi berjalan ke Paddock Hill dan kebun bunga sekadar untuk melihat2 dan mengambil gambar :)

Menyedihkan, flower nursery hidup segan mati tak mahu...huhuhu. Terasa macam agak menyedihkan jugalah. Tapi fikir semula, nak maintain sesuatu tempat tu perlukan kos dan tenaga kerja yang banyak. Tenaga kerja tu pun perlu dibayar juga.

Semasa kehadiran kami sekeluarga turut sama sebuah keluarga kacukan melayu mat saleh yang berkunjung kesitu. Kami disambut mat bangla...hahaha. Tak abis2 suruh kita beli kaktus...hihihi.









Tapi Fraser's Hill sangat sesuai pergi kalau nak hiking ke, jungle tracking ke. Kalau lalu sepanjang jalannya, memang fresh. Lagi-lagi bila lepas hujan. Kalau rajin boleh ke Air Terjun Jeriau jaraknya 4 km dari penginapan kami.

Mungkin kalau jalan biasa 4 km sekelip mata tapi jalan S,J dan Y kita tak sanggup. Gayattttt meyh!!! hihihi. Anak bujang kita yang beriya2 nak kesana takpe nanti kita pegi lagi ya bila ada kelapangan masa. Insyallah









I think, nak bercuti dan happy is one good thing. But I think the best, exploring a place, menikmati keindahan alam, appreciating Allah's creation, rasa macam tenang dan rasa lebih berbaloi.

I think I'm falling in love with nature. Dan terasa sangat nak tinggal di Raub, Pahang dan Sempoarna, Sabah for example lah ya. Memang kehidupan di tempat terceruk agak tidak selesa, tapi experience is the best kan? Kita suka kehidupan yang tenang...

No comments:

Post a Comment