Nuffnang

Friday, January 6, 2012

FRASER'S HILL : RONDA2 CLOCK TOWER







Wah! Masa untuk meronda2 Clock Tower yang ntah ke berapa kali agaknya...hahaha. Itu antara keistimewaan Fraser's Hill yang mungkin bagi sesetengah orang biasa saja, tapi bagi kita sangat menarik untuk dikongsi. Kalau malam mungkin ada lampu kat atas jalan so pandangan cukup romantik.

Di sini sangat bersih dan cantik. Colour ijau-hijau, putih, rustic, merah, dan hitam. Buat kita rasa terpesona, senang cakap tak jemu memandang :)







Balai polis dan post office sangat unik. Ada tembok yang dah fully covered dengan pokok yang melekat didinding pastu ada postbox kaler merah menyala kat tengah-tengah kehijauan. Style hokeh!

Ada garden yang agak kecil so bolehlah tempat nak posing bergambar bagai...hehehe. Mungkin kecik aje tapi kiri kanan ada dinding bangunan yang cantik.








Clock Tower, building dengan pengaruh English architecture, bunga-bunga cantik dan udara sejuk. Kalau nak cari makan, souvenir banyak tempat boleh cari so tak payah risaulah. Duit sediakan je ya...hehehe

Masjid pun ada, letaknya lebih kurang 1km dari clock tower. Tapi masjid punye design biasa2 saja, buildingnya tak seupa pulak macam kat Clock Tower. Hurmm... :)



















Bagi yang suka main golf pun boleh nak menghayun di sana. Masa kita tengok ada beberapa orang tempatan dan Jepun yang sedang menggunakan padang tersebut. Kita tak minat, makan aiskrim dalam cuaca sejuk. Last semua ikut, sedap meyh!

No comments:

Post a Comment