Nuffnang

Wednesday, January 11, 2012

iCITY, SHAH ALAM : KERLIPAN LAMPU




Selepas berjaya turun dari Fraser's Hill, kita sekeluarga tak terus balik Johor Bahru sebaliknya meneruskan percutian di Shah Alam pulok...hihihi. Checkin Intekma Resort jam 2.00 ptg, memang percutian kali ini kita rancang terlebih awal.

Malamnya selepas maghrib kami bertolak ke iCity yang mengambil masa dalam 10 minit dari penginapan kami. Secara kebetulan kita datang esok malamnya tahun baru. Ya Allah panjangnnya deretan kereta yang nak masuk...huhuhu





Jalan nak masuk dah jammed tapi bolehlah lagi bergerak. Alhamdulilah kita dapat parking kereta bertingkat. Menunggu lif gerak turun pun lama, akhirnya guna lif kaki sendiri...huhuhu.

Memula tengok iCity cukup teruja. Dalam hati kata 'wow' memang cantiknya. Bila agaknya Johor Bahru nak ada macam nih? Kita tunggu Legoland siap nantilah ya :)






iCity, Shah Alam nih adalah tempat yg sangat menarik di waktu malam. Pokok-pokok asli dan tiruan dihiasi dengan lampu2 energy saving. Replika2 binatang yang berkelip2 juga ada. Kalau pun boleh nampak kerlipan lampu yang berwarna warni dari jauh.

Terletak di seksyen 7, Shah Alam. Bayaran nak masuk, RM10 untuk satu kereta. Bagi yang tak ada kereta macamamana nak kesana? Hah! Korang naik bas tang ting ya....lalalala






Selain tuh, di seksyen 7 Shah Alam juga ada juga deretan kedai Jekel, Butik Ariani, kedai makan Ani Sup Utara dan plaza perabot. Perghh! Lengkap penerangan kita kat sini tentang Seksyen 7, Shah Alam :)

Pertama kali menjejakkan kaki kat sana, jakun tahap biasa2 je tapi yang luar biasa tahap momok mungkin jakun lebih sket. Apa motif kita menaip sebegini...muahahaha





Fokus kita malam tuh bukan nak jalan2 kat luar sebab ada kang yang tulang belulang tumit tercabut. Incik asben kita tak boleh jalan lasak sangat lagi pun kawasan iCity tuh besar. Jalan biasa2 je...hihihi.

Tujuan kita dari tempat penginapan pun memang nak snow walk malam tuh, kat luar terlalu ramai sangat manusia tak kuasa mak. Serabut otak bila dah ramai sangat. Paling penting boleh baling2 salji sesama kami.

Nanti eh, kita sambung entri berikutnya :)


No comments:

Post a Comment