Nuffnang

Monday, March 26, 2012

PULAU KUKUP : EDISI TERJAH

@ Rumahku Syurgaku


Yezzza! Salam bertemu kembali di entri kali ini. Maaflah agak kurang posting entri sejak kebelakangan ini sebab bz yang amat sangat. Ceh! Bzlah sangat...hahaha. Betullah memang bz. Ini pun baru sampai rumah, seharian di kampung halaman.


Kali ini kita nak share perjalanan kita dengan anak daraku yang sorang ke Pulau Kukup. Siapa pernah sampai angkat kaki....huhuhu. Gurau eh, tak leh gurau masuk surau....kuikuikui




Actually cite nih dah basi, kita pegi 2 minggu yang lepas. Memandangkan geng ronda2 balik makanya layanlah ibu dia yang sorang nih berjalan sana sinun...hihihi. Nasiblah ngam seropa kaki berjalan...ekekeke



Kita pun dengan beriya2nya cite kat dia, kat Pontian ada Pulau, namanya Pulau Kukup. Kita bakoooo dia....kuikuikui.


Puas kita searching dalam internet. Cite sampai anak dara kita yakin tempat yang nak kita tuju...kekekke. Nampaknya dia pun teruja sama.




Kita pergi main terjah je sekadar berpandukan dari internet. Dalam pukul 12.00tgh kita keluar rumah menuju ke Kukup. Sampai Kukup benggong2 kejap...hahaha.


Parking kereta terus masuk bangunan imigresen.
Nasiblah ada pak guard yang ringan mulut untuk bertanya pada kami berdua....huhuhu. Kita terus menuju ke jeti tempat menaiki bot ke Pulau Kukup.




Kemudahan bot hanya ada 2 buah sahaja, warna putih dan kuning. Harga bayaran pergi balik menaiki bot RM5.00 dan untuk memasuki Pulau Kukup dikenakan bayaran RM5.00.



Perjalanan semasa menaiki bot tak lama untuk sampai ke Pulau Kukup, adalah dalam 10 minit. Wooot2 bersambung ya, kasi suspen sikit....hihihi




No comments:

Post a Comment