Nuffnang

Friday, April 13, 2012

SI CAPIK


Moga jumaat esok memberi seribu kebaikan untuk semua. Perbanyakkan muhasabah diri, kalau banyak buat silap pada sesama manusia, apatah lagi dengan Allah. Dekat2kan diri dan minta ampun padaNya, kita pun tak tak tahu bila dan ketikanya kita semua akan dijemput olehNya.

Tengok betul2 pada burung nih. Rasa kesian tak? Dah sebulan berlalu burung nih datang kerumah kita secara tiba2. Macam mimpi je burung nih wujud depan rumah.

Kita bagi makan dan minum. Suka dia, alhamdulilah dapat dia makan dan minum. Bertenaga sikit.







Nak bawa masuk dalam rumah tapi rasanya macam tak selamat. Boleh jadi Kassim Selamat...huahuahua. Riuh rendah rumah kita nanti tak pun jadi tunggang langgang. Abislah si Capik kena perambat dengan Betty & Bron. 

Hari biasa nampak burung terbang2 dia dah tahap kepoh, inikan pula depan mata. Siapler...huhuhu








Kita pun tak tahu kecacatan kaki burung ini samada sejak lahir mahupun kena gigit binatang lain. Memang menyukarkan dia untuk bergerak.

Kita panggil nama dia si Capik. Boleh gitu...hihihi










Harap si Capik masih selamat hendakNya. Lepas kita bagi makan dan minum, dia menghilangkan diri. Huh! Nasib sempat snap sebelum dia menghilngkan diri. Memang jinak burung nih cuma tak boleh nak bawa masuk dalam rumah. Huru hara jadinya...hihihi

Mana agaknya si Capik sekarang ya?

No comments:

Post a Comment