Nuffnang

Monday, October 29, 2012

Melangkah Ke Paris Van Java @ Bandung

Salam untuk semua..

Alhamdulillah esok kita kembali memulakan tugas, hampir seminggu berehat panjang...huhuhu. Dalam rasa penat tapi tetap best sebab hati masih berbunga2 di Bandung buk!...hikhikhik. 
 






This time kita pergi bersama pak incik dan  opismate. Baik sungguh kawan2 kita semasa di sana, biar pun ada yang tak berapa sihat.





Perjalanan yang panjang mengambil masa 2 jam 10 minit lebihkurang dan cuaca tidak berapa elok di udara...huhuhu.  Buat2 cool tapi hati tuhan je yang tahu...hahaha. Takut kalau naik flight cuaca buruk nih. Orang gayat camnilah jadinya, macam2 yang di pikir...huhuhu

Alhamdulilah! Kita mendarat di bumi Bandung jam 8.15mlm waktu Malaysia dan waktu di sana jam 7.15mlm. Kecil molek je airport Bandung...hihihi. Tak sayang mulut...hahaha





Proses cop passport pun masih macam zaman kita kanak2 ribena. Masa tuh pejabat Pos Malaysia mengecop stem, gedegang, gedegung bunyinya...hahaha. 

Lawaknya kita kena ngadap kamera masa urusan  imigresen...hahaha. Dia tak perasan kita ejek2 kamera tuh...wakakaka. Jahat tak kita...huhuhu

Kita tahu ramai dah terrer lagi expert kat sana, kalau korang google pun, boleh dikatakan rata2 blog ada citer pasal bandung.  Almaklumlah tambang Airasia murah, berduyun2 rakyat Malaysia kesana termasuk yang sedang menaip entri ini...hahaha



Kita ke sana selama 5 Hari 4 Malam dan menginap di Aston Braga Hotel & Residence. 

Sementara menuju ke hotel dengan menaiki MPV terharu melihat kanak2 menjadi pengemis jalanan di kiri kanan bahu jalan demi sesuap nasi. Sedih!

Ada yang sanggup jadi pocong demi meminta simpati pengunjung yang lalulalang....hihihi

Syukur Alhamdulilah kita di lahirkan sebagai rakyat Malaysia yang aman damai, cukup untuk makan minum dan mencari sumber rezeki yang mudah kalau nak dibandingkan dengan mereka di sana.


2 comments:

  1. Yang jadi pondan menari depan cermin keta kat trafik light pun ramai CT... gitulah, negara yang miskin, kan?

    Apapun Bandung memang best. Yeaa tengok kamera utk scan tu memang kelakar. Beratur punya la panjang. Sangat manual, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah...ramai jgk pondan cari makan kat sana...huhuhu. Shopping bestlah kat Bandung tp makan agak bape minat...hihih

      Delete